به دنبال جبران کاهش درآمدهای ناوگان شهری اعم از تاکسی ها و اتوبوس ها در کرمانشاه هستیم

کرمانشاه (پانا) استاندار کرمانشاه گفت: در 8 ماه اول امسال نسبت به 8 ماه سال قبل تردد اتوبوس ها و تاکسی ها در شهر کرمانشاه با 30 درصد کاهش روبرو بوده است و در این 8 ماه درصد جابجایی مسافر حدود 40 کاهش داشته است.

کد مطلب: ۱۱۴۳۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
به دنبال جبران کاهش درآمدهای ناوگان شهری اعم از تاکسی ها و اتوبوس ها در کرمانشاه هستیم

به گزارش خبرگزاری پانا کرمانشاه؛ "هوشنگ بازوند" در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس با وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی که به منظور تاثیر بررسی کرونا بر سیستم حمل و نقل برگزار شد، اظهار داشت: به دنبال جبران کاهش درآمدهای ناوگان شهری اعم از تاکسی ها و اتوبوس ها در شهر کرمانشاه هستیم و در این راستا برنامه های خود را به مراکز ذیربط ارائه کرده ایم.

وی بیان داشت: در این جلسه که وزاری محترم کشور و راه و شهرسازی و 9 استاندار کلانشهر کشور از جمله استان کرمانشاه حضور داشتند مشکلات سیستم حمل و نقل در بخش های زمینی، هوایی ریلی مورد بررسی قرار گرفت و ما هم برنامه های خود را برای تقویت ناوگان درون شهری و برون شهری عنوان کردیم.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده بر سیستم حمل و نقل داخل شهری اعم از تاکسی ها و اتوبوس ها تصریح کرد: در 8 ماه اول امسال نسبت به 8 ماه سال قبل تردد اتوبوس ها و تاکسی ها با 30 درصد کاهش روبرو بوده است و در این 8 ماه درصد جابجایی مسافر حدود 40 کاهش داشته است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به شرایط کرونا در جامعه از تاکسی ها و اتوبوس ها خواسته شده که مسافر کمتری سوار کنند لذا کاهش جابجایی مسافر و کاهش تعداد مسافر منجر به کاهش درآمد سیستم حمل و نقل درون شهری شده و ما در این جلسه موضوعات خود را از جمله پرداخت یارانه و دیگر موضوعات مطرح کردیم.

بازوند افزود: علاوه بر پرداخت یارانه، در اختیار گذاشتن لاستیک به رانندگان تاکسی و اتوبوس مطرح شد و همچنین اعلام کردیم که با توجه به اینکه یارانه 6 میلیون تومان پرداخت شده پاسخگوی نیازها نیست درخواست کردیم که این یارانه ها مجدداً تمدید شود.

مقام عالی استان اظهار داشت: 224 میلیون تومان تسهیلات برای بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی به هر یک از اتوبوس های داخل شهری مطرح و مقرر شد این تسهیلات به رانندگان اتوبوس با نظارت خود سازمان اتوبوسرانی به منظور بازسازی و نوسازی این ناوگان مورد بررسی قرار گیرد.

وی بیان داشت: همچنین مشکلاتی که در سیستم حمل و نقل در مرزها بر اثر بیماری کرونا ایجاد شده را مورد بررسی قرار دادیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار