رئیس کمیته اجتماعی، انتظامی ستاد ملی کرونا خبر داد

از شنبه آینده بر اساس اعلام وضعیت شهرها محدودیت‌ها اعمال می شود

تهران (پانا) - رئیس کمیته اجتماعی، انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا با تاکید بر اینکه طرح هوشمند مدیریت کرونا با توجه به وضعیت شهرها به لحاظ زرد، نارنجی و قرمز استمرار خواهد داشت از اعمال منع تردد شبانه از روز شنبه در شهرهای قرمز و نارنجی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
از شنبه آینده  بر اساس اعلام وضعیت شهرها محدودیت‌ها اعمال می شود

حسین ذوالفقاری در حاشیه جلسه امروز ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران با بیان اینکه محدودیت ها هوشمند است، گفت: به این معنا که شهرهای کشور بر اساس ارزیابی هفتگی وزارت بهداشت در وضعیت های زرد، نارنجی و قرمز قرار می گیرند. بی تردید با توجه به این وضعیت ها محدودیت های متناسب اعمال خواهد شد. به این ترتیب از روز شنبه تا پایان هفته آینده بر اساس اعلام وضعیت شهرها محدودیت در آنها اعمال می شود.

64 شهر در وضعیت قرمز قرار دارند

رئیس کمیته اجتماعی، انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا تاکید کرد: ظرف دو هفته گذشته تعدادی از شهرها از وضعیت قرمز خارج شدند به شکلی که از 160 شهری که در وضعیت قرمز بود اکنون 64 شهر در وضعیت قرمز قرار گرفتند. نکته قابل توجه این است که دستگاه های دولتی، شرکت های خصوصی، مردم و آحاد جامعه اگر می خواهند محدودیت ها کاهش پیدا کند باید پروتکل های بهداشتی و محدودیت ها را به خوبی رعایت کنند.

کاهش 30 درصدی فشار حجم مسافران مترو و اتوبوس

وی ادامه داد: از روز شنبه تا پایان هفته آینده منع تردد خودروهای شهری از ساعت 21 تا 4 صبح در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی اعمال خواهد شد تا به این ترتیب روند کنترل بیماری ادامه پیدا کند. همچنین با توجه به محدودیت هایی که اعمال شده است 30 درصد فشار روی مترو و اتوبوس کاهش پیدا کرده اما باز هم شاهد ازدحام جمعیت هستیم و علت آن است که بسیاری ادارات بر اساس مصوبه ستاد ملی اعمال محدودیت ها را انجام نداده اند و به نوعی تخلف کرده اند که البته در موضوع نظارت ها با این موارد برخورد خواهد شد.

ذوالفقاری با بیان اینکه تمام اعمال محدودیت ها با هدف تحقق فاصله گذاری اجتماعی است، گفت: اجرای این طرح در مرحله اول دو هفته بود و از حالا به بعد روزهای دوشنبه وضعیت شهرها توسط وزارت بهداشت اعلام خواهد شد و بر مبنای آن از شنبه بعد اعمال محدودیت ها انجام می شود. در حقیقت در این طرح یک هفته و دو هفته نداریم. استمرار طرح تا زمان کنترل بیماری ادامه پیدا خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار