پس از اعمال محدودیت های جدید؛

موارد بستری کرونا در سیستان و بلوچستان 30 درصد کاهش یافت

زاهدان (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از کاهش 30 درصدی موارد بستری در مراکز درمانی سیستان و بلوچستان در مقایسه با قبل از اعمال محدودیت های جدید خبر داد و گفت این روند فقط در صورت جدیّت کسبه، بازاریان و کارکنان ادارات و سازمان ها در استمرار این محدودیت ها و به موازات آن کاهش دورهمی های خانوادگی ادامه پیدا خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
موارد بستری کرونا در سیستان و بلوچستان 30 درصد کاهش یافت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمد هاشمی شهری اظهار کرد: هر چند به دنبال اعمال محدودیت های جدید، کاهش مختصری در موارد مثبت روزانه و موارد جدید بستری بیماران کرونا به وقوع پیوسته امّا این موفقیّت های اندک نیز به شدت شکننده است و هنوز زمان مناسب برای ارزیابی نهائی نتایج این محدودیت ها فرا نرسیده است.

وی افزود: استمرار موفقیت های اندک فعلی و کاهش بیشتر موارد ابتلاء و بستری همچنان نیازمند جدیّت و مشارکت جمعی، هم از سوی سازمان ها و نهادهای مرتبط و هم از سوی اقشار مختلف مردم و خانواده هاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه همچنان 65 درصد از مجموع تخت های اختصاص یافته به بیماران تنفسی و کرونا در استان اشغال است، ادامه داد: تعداد موارد مثبت شناسائی شده در استان به میزان ۲۰ درصد کاهش داشته است.

هاشمی شهری با اعلام کاهش30 درصدی موارد بستری در مراکز درمانی استان در مقایسه با قبل از اعمال محدودیت های جدید گفت: این روند فقط در صورت جدیّت کسبه، بازاریان و کارکنان ادارات و سازمان ها در استمرا این محدودیت ها و به موازات آن کاهش دورهمی های خانوادگی ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت شناسائی و جداسازی افراد مثبت از دیگر افراد سالم جامعه گفت: طرح بیماریابی خانه و محله محور نیز با مشارکت جدّی بسیج مستضعفان و تعداد دیگری از نهادهای مرتبط و با همکاری و محوریت استانداری، فرمانداری ها و شهرداری ها در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از ابتدای آذرماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

هاشمی شهری در عین حال از هموطنان و هم استانی های عزیز درخواست کرد تا همچنان از سامانه های تلفنی و اینترنتی برای ثبت اطلاعات خود و اعلام علائم بیماری استفاده کنند.

وی گفت: تا کنون بیش از 55 هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد مشکوک به کرونا در استان گرفته شده است و روزانه بیش از 500 تست آزمایشگاهی کرونا هم از بیماران مشکوک اخذ می شود.

به گفته هاشمی شهری تمامی هزینه های آزمایشاتی که در مراکز دولتی از بیماران مشکوک انجام می شود رایگان بوده و با تامین اعتبار از سوی دانشگاه های علوم پزشکی استان وجهی از مراجعان به مراکز غربالگری سرپایی بابت انجام آزمایش اخذ نمی شود.

هاشمی شهری تعداد تخت های بستری و مراقبت ویژه اختصاص یافته به بیماران کرونا مثبت و بیماران تنفسی را 320 اعلام کرد و گفت: از این تعداد 270 تخت بستری عادی و 50 تخت مراقبت ویژه (ICU) است.

وی افزود: هر چند در چند روز اخیر شاهد کاهش خفیفی در تعداد موارد جدید بستری هستیم، امّا به دلیل اینکه در 7 تا 10 روز اخیر با شیب تند افزایشی در تعداد موارد ابتلاء و بستری مواجه بودیم شاهد افزایش موارد بستری و به تبع آن افزایش تعداد بیماران بدحال هستیم و به همین دلیل استمرار تعداد متوفیان فعلی و یا حتی افزایش در موارد فوت روزانه ناشی از کرونا در خلال 7 تا 10 روز آینده محتمل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار