شناسایی 253 مادر باردار مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) – رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد از ابتدای بحران کرونا تا کنون از مجموع 20 هزار مادر باردار 253 مادر باردار مبتلا به کووید 19 شناسایی شده که تعدادی از آنها به صورت سرپایی درمان و تعدادی نیاز به بستری در بیمارستان و اقدامات ویژه پزشکی داشتند.

کد مطلب: ۱۱۴۳۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی 253 مادر باردار مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زهدان، سید محمد هاشمی شهری با بیان این مطلب که زنان باردار از جمله گروه‌های پرخطر در دوران همه‌گیری کرونا محسوب می‌شوند که نیاز به مراقبت‌های ویژه ای دارند، اظهار کرد: در دوران همه‌گیری کرونا لازم است تا توجه بسیار جدی به سلامت مادران باردار صورت گیرد.
وی رعایت دستورالعمل های پیشگیری از بیماری کرونا را برای همه افراد لازم دانست و در عین حال تاکید کرد مادران باردار به دلیل حساس بودن در برابر این ویروس بسیار بیشتر از سایرین در معرض خطر قرار دارند.
هاشمی شهری ادامه داد: بر اساس بررسی های بعمل آمده در مناطق مختلف استان بسیاری از مادران در ابتدای شروع علائم متاسفانه مراجعه را به تاخیر می اندازند و در صورتی که می توانند در مراحل اولیه بیماری بصورت سرپایی درمان شوند با حال عمومی بد مراجعه و نیاز به درمان های سخت تری پیدا می کنند که این اهمال در درمان تهدیدی برای سلامت مادران و نوزادان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: با توجه به اینکه مادران باردار و زائو بیشتر از سایرین نیاز به مراقبت دارند، اطرافیان مادر باید هوشیار باشند و با دقت بیشتری مراقب سلامتی آنان باشند و مادر باردار به محض شروع علائم شامل سرفه و تنگی نفس، سردرد و از بین رفتن حس بویایی و چشایی بایستی به پزشک جهت انجام ازمایشات مربوط به تشخیص کرونا و اقدامات درمانی مناسب مراجعه کند.
هاشمی شهری با اشاره به این نکته که خانواده نقش موثری در صیانت از سلامت مادران دارند به خانواده ها توصیه کرد: شرایط تغذیه مناسب را برای مادران در دوران ابتلاء به بیماری فراهم کنند تا به سلامتی ازاین دوران عبور کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار