غریب‌آبادی: آژانس در برابر ترور شهید فخری‌زاده مسئولیت اساسی دارد

تهران (پانا) - سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین سکوت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماجرای ترور دکتر شهید محسن فخری زاده را به باد انتقاد گرفت و تاکید کرد کرد که این سازمان در برابر حادثه یادشده مسئولیت فوری و اساسی دارد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
غریب‌آبادی: آژانس در برابر ترور شهید فخری‌زاده مسئولیت اساسی دارد

به گزار پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، کاظم غریب آبادی در واکنش به اظهارات مدیرکل آژانس که گفته بود، هیچکس و از جمله ایران از کاهش یا محدودیت بازرسی ها برنده نمی‌شود، افزود: از آژانس در وهله اول انتظار می‌رود که بطور شفاف موضع خود را در ارتباط با اقدام تروریستی اعلام نماید و قویا این عمل را محکوم کند.

نماینده ایران در آژانس بین المللی‌انرژی اتمی گفت: آژانس در برابر کشور عضوی که پذیرای بیشترین بازرسی‌های آن است و از طریق اجرای تعهدات مختلف، شفاف‌ترین برنامه هسته‌ای را دارد، اما دانشمندان آن در معرض تهدید ترور قرار دارند و یا ترور میشوند، و تاسیسات هسته‌ای آن نیز در معرض تعرض قرار دارند و یا مورد خرابکاری قرار می‌گیرند، مسئولیت فوری و اساسی دارد.

مدیرکل آژانس طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانس پرس گفته بود: ما اضطراب موجود را درک می‌کنیم، اما همزمان واضح است که هیچکس و خود ایران از کاهش، محدودیت یا انقطاع در کاری که با هم انجام می دهیم، هیچ بردی نخواهد کرد. وی در مورد اقدام تروریستی نیز گفت: ما از خشونت از هر نوع آن اعلام انزجار می کنیم. ما یک سازمان بین المللی برای صلح و امنیت هستیم.

به گزارش ایرنا، شهید فخری‌زاده دانشمند ممتاز هسته‌ای و صنعت دفاعی کشورمان عصر جمعه در حمله تروریستی در منطقه آبسرد استان تهران به شهادت رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار