فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران خواستار شد

جبران کمبود اعتبارات حوزه سلامت و افزایش اختیارات دانشگاه‌ها

تهران (پانا)-فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ۱۰ آذر ماه (روز ملی مجلس) خواستار جبران کمبود اعتبارات حوزه سلامت و افزایش اختیارات دانشگاه‌های علوم پزشکی شد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
جبران کمبود اعتبارات حوزه سلامت و افزایش اختیارات دانشگاه‌ها

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی ضمن تبریک به ریاست مجلس شورای اسلامی، نمایندگان تلاشگر ملت فهیم ایران و به ویژه نمایندگان استان تهران و اعضای پرتلاش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، جایگاه این نهاد را در حفظ و مراقبت از سلامت جامعه بسیار پررنگ توصیف کرد.

متن پیام دکتر علیرضا زالی به شرح زیر است:

«فرا رسیدن ۱۰ آذرماه؛ روزی که در تقویم ملی به نام روز مجلس نام گذاری شده است، فرصت مغتنمی است برای قدردانی از تلاش های نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که در این نهاد حاکمیتی که تجلی گاه خواست و اراده ملت شمرده می شود، برای سربلندی انقلاب اسلامی و همچنین اعتلای میهن عزیزمان خدمت می کنند.

دهم آذر ماه که با یادآوری رشادت های تاریخی شهید سیدحسن مدرس در دفاع از حقوق ملت ایران گره خورده است، فرصت مناسبی است برای ارج نهادن به تلاش هایی که از دیرباز برای به کارگیری مشارکت عموم مردم در تصمیم سازی های مهم کشور صورت گرفته است و امروز که در دوران بلوغ انقلاب اسلامی به سر می بریم، بهره گیری از آرای مردمی یکی از ارکان اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

در این روزهای سخت مبارزه با کرونا که همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور با سفید پوشان نظام سلامت همگام شده‌اند، بیش از هر زمان اهمیت قانون، قانونگذاری و جایگاه مردمی مجلس در مسیر حفاظت و مراقبت از سلامت جامعه عیان شده است.

با توجه به اینکه در آستانه تدوین بودجه سال آینده هستیم مرهم نهادن بر زخم مزمن کمبود اعتبارات حوزه سلامت که در سال های اخیر همواره به عنوان یک مطالبه عمومی مردمی و کارکنان حوزه سلامت مطرح بوده است می تواند در ارتقای وضعیت حوزه سلامت به ویژه در حوزه زیر ساخت‌های بهداشتی و تکمیل پروژه‌های عمرانی سلامت، بازمهندسی نظام ارایه خدمات، تعمیق و گسترش در حوزه ارایه مراقبت‌های بهداشتی اولیه (PHC)، تحقق برنامه‌های فرادستی نظیر نظام الکترونیک سلامت و اجرای نظام ارجاع نقش بسزایی داشته باشد.

همچنین افزایش سهم بودجه تحقیقات حوزه سلامت از در آمد ناخالص داخلی موجبات ترغیب شرکت‌های دانش بنیان را فراهم می آورد و در شرایطی که استمرار بیماری کرونا در سال آتی پیش بینی می‌شود، آینده نگری منطقی در زمان بودجه‌ریزی برای مقابله با کرونا با اصلاح فرآیند استخدامی نیروهای حوزه سلامت، اصلاح ساختاری حوزه دانشگاه های علوم پزشکی به ویژه در ارتباط با تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی، افزایش اختیارات دانشگاه‌ها با توجه به قانون توسعه ششم و تدوین طرح‌های قانونی در جهت حمایت از مدافعان عرصه سلامت می‌تواند گام بزرگی در مسیر ریشه کنی بیماری کرونا در کشور باشد.

با توجه به نقش موثر شناخت دقیق از نیازهای مردم در ارتقای سطح بهداشت و درمان کشور، از همراهی و حمایت‌های این نهاد متعالی با نظام سلامت، به ویژه در دوران شیوع بیماری کرونا قدردانی و تشکر را داریم و امید داریم در آینده نیز با وضع قوانین مترقی از سوی این نهاد شاهد ارتقا و بالندگی هر چه بیشتر نظام سلامت کشور باشیم.

ضمن تبریک مجدد به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، نمایندگان تلاشگر ملت فهیم ایران و به ویژه نمایندگان استان تهران و اعضای پرتلاش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس امیدواریم در سایه تعامل و همگرایی سازنده میان این نهاد و دستگاه های اجرایی علی الخصوص دانشگاه‌های علوم پزشکی که به عنوان کانون‌های علمی، آموزشی و خدمات بهداشتی و درمانی ایفای نقش می‌کنند، بتوانیم گام های موثری برای حفظ سلامت مردم و رخت بر بستن بیماری منحوس کرونا از جامعه برداریم.

از خداوند منان، توفیق روزافزون، سلامت و سربلندی همه خدمتگزاران جمهوری اسلامی به ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را خواستارم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار