یک اشتباه آزمایشگاهی و مثبت شدن تست کرونای صدها نفر در انگلیس

تهران (پانا) - به دنبال یک اشتباه آزمایشگاهی در نظام درمان عمومی انگلیس، تست کرونای صدها نفر مثبت اعلام شد.

کد مطلب: ۱۱۴۲۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
یک اشتباه آزمایشگاهی و مثبت شدن تست کرونای صدها نفر در انگلیس

به گزارش ایسنا، به رغم ابطال این آزمایش‌ها که در فاصله ۱۹ تا ۲۳ نوامبر انجام گرفت، به بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر گفته شد که نتیجه تست ویروس کرونای آنها مثبت بوده است.

دانکن لارکوم، سردبیر سابق نشریه «سان»، گفته است که دختر ۱۴ ساله او در میان کسانی بوده که نتیجه آزمایش به اشتباه به او ابلاغ شده است. او که اکنون صاحب یک موسسه تبلیغاتی است، گفته که خانواده او این آزمایش را بسیار جدی تلقی کردند و هردو فرزندان خود را در قرنطینه گذاشتند.

لارکوم می‌گوید: این ماجرا که از ادامه کار او جلوگیری کرده بود و این سوال را مطرح می کند که آیا سیستم آزمایش ویروس کرونا کافی است یا نه؟

او افزود: کل اقتصاد به قابلیت آزمایشگاه‌های آزمایش کرونا متکی است و اگر آنها کارشان را به درستی انجام ندهند، باید پاسخگو باشند.‌

دختر لارکوم بار دیگر روز چهارشنبه مورد آزمایش کرونا قرار گرفت که نتیجه آن منفی بود، اما از آنجا که ناحیه «کِنت» در رده سوم قرنطینه (رده سختگیرانه) قرار داده شده است، وی در اشاره به «الگوی غلط» دولتِ انگلیس، این روند را زیر سوال برد.

یک سخنگوی وزرات بهداشت و خدمات اجتماعی انگلیس گفت از تمام کسانی که در معرض آن قرار گرفته‌اند، خواسته خواهد شد بار دیگر آزمایش کرونای خود را تکرار کنند.

به گزارش ایندیپندنت، این وزارتخانه گفته است که مشکل، در مواد شیمیایی به کار رفته در کیت آزمایش‌ها بوده است که در مورد آن به دقت تحقیق خواهد شد. وزارت بهداشت انگلیس اما به این نکته که آیا این خطا در آمار عفونت‌های ناحیه‌ای نقش داشته است یا خیر، اشاره‌ای نکرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار