در گفت و گو با صمد نیکخواه بهرامی، بازیکن باتجربه تیم ملی بسکتبال

عیار تیم ملی در پنجره سوم مشخص می‌شود

تهران (پانا) - پنجره دوم مسابقات بسکتبال کاپ آسیا در حال برگزاری است و تیم ملی شنبه در نخستین بازی خود مقابل عربستان 71 ـ 64 به پیروزی رسید.

کد مطلب: ۱۱۴۲۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد
عیار تیم ملی در پنجره سوم مشخص می‌شود

به‌گزارش ایران، ملی پوشان کشورمان در این بازی عملکرد چندان خوبی نداشتند و امروز(دوشنبه) در بازی دوم و آخر این پنجره مقابل سوریه قرار می‌گیرند. صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی 2 ملی پوش باتجربه بسکتبال کشورمان هستند که در این پنجره از مسابقات کاپ آسیا غیبت دارند، بازیکنانی که هر کدام از آنها وزنه‌ای برای تیم ملی به حساب می‌آیند.

‎صمد نیکخواه بهرامی، ملی پوش باتجربه کشورمان که در روزهای گذشته به کرونا مبتلا شده است، گفت: «خوشبختانه دوران نقاهت من تمام شد و حالم کاملاً خوب است. این دوران برای من خیلی سخت بود و حالت‌های مختلف را تجربه کردم. ریه‌های من درگیر شده بود و به من گفتند که باید در بیمارستان بستری شوم اما تصمیم گرفتم که در خانه بمانم و دوران نقاهت را در خانه بگذرانم. 12 روز سخت داشتم و روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشتم. امیدوارم که هیچ کس چنین روزهایی را تجربه نکند.»

‎او صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «خیلی از دوستانم کرونا گرفته بودند البته دوران نقاهت آنها سخت نبود و آنها همانند یک سرماخوردگی کوچک این دوران را پشت سر گذاشتند. فکر می‌کردم که دوران نقاهت من هم آسان خواهد بود اما این گونه نبود. از ابتلا به کرونا خیلی ترسیده بودم و کرونا فرد مبتلا شده را سورپرایز می‌کند. در حال حاضر سرفه دارم و سرفه هایم تا یک ماه ادامه خواهد داشت. علاوه بر این آنزیم‌های کبد من هم به هم ریخته بود. از همه مردم می‌خواهم که با وسواس بیشتری نکات ایمنی را رعایت کنند تا به این ویروس مبتلا نشوند و بتوانیم هرچه زودتر این ویروس را شکست دهیم و به روزهای خوب گذشته بازگردیم.»

فوروارد تیم ملی بسکتبال بیان داشت: «با مهران شاهین طبع، سرمربی تیم ملی صحبت کردم و به او گفتم که برای حضور در این ۲بازی آماده نیستم، شاهین طبع هم پذیرفت که در این ۲ بازی حضور نیابم و از بازی‌های بعدی در خدمت تیم ملی باشم. البته یک هفته‌ای است که تمریناتم را برگزار می‌کنم اما رسیدن به شرایط آرمانی زمانبر است و برای بازگشت به شرایط خوب نیاز به زمان بیشتری دارم.»

نیکخواه بهرامی در خصوص غیبت اش به همراه حامد حدادی در پنجره دوم از کاپ آسیا گفت: «تیم ملی بازیکنان بسیار خوبی دارد و قطعاً غیبت من و حامد به چشم نخواهد آمد. در بازی مقابل عربستان بهنام یخچالی عملکرد مناسبی داشت و او یکی از بازیکنان خوب تیم ملی بود. متأسفانه من به خاطر ناآمادگی نتوانستم عازم قطر شوم و حامد هم در چین حضور دارد و نتوانست به این مسابقات اعزام شود. تیم ملی خوبی داریم و این تیم به المپیک صعود کرده و انگیزه بالایی برای کسب نتیجه مطلوب در المپیک توکیو دارد. امیدواریم که با تیم ملی بتوانیم در المپیک و کاپ آسیا به نتیجه مطلوب برسیم.»

او با اشاره به این موضوع که تیم ملی بسکتبال پس از حدود یک سال در مسابقات حاضر شده، افزود:«عملکرد تیم ملی مقابل عربستان قابل پیش‌بینی بود و تیم ملی بعد از مسابقات جام جهانی چین در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرد و این موضوع بر کیفیت تیم تأثیرگذار بود. این مربیان هستند که می‌توانند شرایط تیم ملی را تغییر دهند. عیار تیم ملی در پنجره سوم مسابقات مشخص می‌شود. خوشحالم که بعد از یک سال بازی تیم ملی را می‌بینم و از تماشای آن لذت می‌برم.»

این بازیکن تیم ملی بسکتبال در خصوص پیروزی مقابل عربستان و دیدار با سوریه بیان داشت:«به خاطر کرونا بچه‌ها به‌صورت انفرادی تمرین کردند اما تمرین تیمی چیز دیگری است. به همین دلیل بازیکنان ما عملکرد خوبی مقابل عربستان نداشتند و نتوانستند در حد انتظار ظاهر شوند. بهنام یخچالی بهترین بازیکن ما در بازی با عربستان بود به این دلیل که او در لیگ آلمان بازی می‌کند و بازی‌های او در آلمان در حال برگزاری است اما لیگ ما تعطیل است و بازیکنان در شرایط مسابقه قرار نداشتند.»

او ادامه داد: «سوریه جزو تیم‌های درجه یک آسیا محسوب نمی‌شود و در آسیا هیچ جایگاهی ندارد به این دلیل تیم ما کار سختی مقابل این تیم ندارد و می‌توانیم سوریه را شکست دهیم. پیش از حضور تیم ملی در این دو بازی معتقد بودم که ممکن است اتفاقات غیرمنتظره‌ای در پنجره دوم مسابقات رخ دهد و نتایج عجیب و غریبی گرفته شود. این احتمال به خاطر کرونا است و ممکن است تیم‌ها از آمادگی صددرصدی به دور باشند. اگر شرایط نرمال بود جای نگرانی نداشتیم.»

نیکخواه بهرامی گفت: «تیم ما در انتخابی جام جهانی مقابل عراق شکست خورد و این موضوع باعث شد تا گرفتن سهمیه جام جهانی به روزهای آخر کشیده شود. تیم‌ها در حال پیشرفت هستند و عربستان هم پیشرفت خوبی در بسکتبال داشته اما با تیم ما قابل مقایسه نیست. تیم ملی برای مسابقات کاپ آسیا تازه اول راه است و باید با تیم‌های قدرتمندی همچون چین و کره جنوبی و سایر تیم‌هایی که در آسیا جایگاه مطلوبی دارند، دیدار کند. از نظر من، ما برای صعود به مراحل بالاتر مشکلی نخواهیم داشت و می‌توانیم از این مرحله به سلامت عبور کنیم. تیم ملی ایران جایگاه بسیار خوبی در آسیا دارد و می‌تواند در این مسابقات قهرمان شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار