با حضور مجازی خیر نیک اندیش ناحیه یک تهران و جمع کثیری از معتمدین محلی؛

آموزشگاه دخترانه «نرگس 2» در نصرت آباد در راستای اجرای طرح «خواهر خواندگی» افتتاح شد

تهران (پانا) - با حضور مجازی فخرالزمان نیکنام، رییس اداره آموزش و پرورش منطقه نصرت آباد و جمع کثیری از معتمدین محلی، آموزشگاه دخترانه «نرگس ۲» در روستای حاجی آباد پوگی در منطقه نصرت آباد از سیستان و بلوچستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۴۲۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزشگاه دخترانه «نرگس 2» در نصرت آباد در راستای اجرای طرح «خواهر خواندگی» افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی دفتر امور زنام وزارت آموزش و پرورش، حمیرا رخشانی اظهار کرد: این آموزشگاه «دخترانه نرگس ۲» در قالب طرح حامی و در منطقه نصرت آباد ساخته شده است. بر اساس شیوه نامه اجرایی طرح حامی از دفتر اموز زنان وزارت و پیگیری های فرحناز مینایی پور مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان و عقد پیمان نامه فی مابین مدرسه منطقه یک تهران و آموزش و پرورش منطقه نصرت آباد این آموزشگاه ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مشاور امور بانوان اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در طرح حامی مدارس برخوردار با مدارس غیر برخوردار و محروم در قالب خواهر خواندگی و بر اساس عقد پیمان فی مابین به یاری یکدیگر می روند، تصریح کرد: این آموزشگاه با کمک خیر نیک اندیش سرکار خانم نیک نام و با حمایت و جمع آوری کمک های اولیای گرامی دانش آموزان منطقه یک تهران ساخته شده است. همواره خیرین نیک اندیش در سیستان و بلوچستان با ساخت و تجهیز موجب شده اند تا دانش آموزان این خطه از کشور عزیزمان از تحصیل محروم نمانند.

رخشانی گفت: ساخت مدارس دخترانه می تواند در کاهش بی سوادی دختران و مادران آینده فرزندان این مرز و بوم و پرورش فرزندان آنان تاثیر بسزایی داشته باشد. متاسفانه در سیستان و بلوچستان علاوه بر نبود زیرساخت‌های لازم برای تحصیل دانش آموزان خصوصاً دختران، بر اساس بافت قومی و مذهبی نیز بسیاری از دختران از تحصیلات عالیه دانشگاهی محروم هستند.

مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ابراز داشت: دست تمامی خیرین کشور را برای ساخت مدرسه و کار آفرینی دختران سیستان و بلوچستانی را به گرمی می فشاریم.

دو آموزشگاه دیگر نیز در این استان در نوبت بهره‌برداری از سوی نیکنام خیر نیک اندیش منطقه یک تهران قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار