مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

ساز و کار حمایت جبرانی معیشت خانوارها

زنجان (پانا) - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت برای پرداخت حمایت جبرانی معیشت خانوارها، ساز و کاری تعیین شده است.

کد مطلب: ۱۱۴۲۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
ساز و کار حمایت جبرانی معیشت خانوارها

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان محمدرضا یوسفی با بیان اینکه از پرداخت کمک بلاعوض ماهیانه به مبلغ یک میلیون ریال به اعضای خانوار خبر داد و افزود: این کمک بلاعوض قرار است از ماه جاری و هر ماه به مبلغ یک میلیون ریال به ازای هر یک از اعضای خانوار پرداخت شود که مدت پرداخت این کمک بلاعوض چهار ماه بوده و تعداد اعضای خانوار نیز با توجه به زمان پرداخت وام اول، یعنی فروردین‌ماه امسال در نظر گرفته می‌شود.

وی همچنین در خصوص اینکه کمک بلاعوض فوق شامل چه کسانی می‌شود، تصریح کرد: این کمک بلاعوض شامل خانوارهای مشمول دریافت یارانه کمک معیشتی که منبع درآمدی ثابت ماهیانه ندارند و در مرحله قبل، متقاضی تسهیلات کرونایی خانوارها بوده‌اند، شده و تعداد آن‌ها در سطح کشور حدود ۲۹.۷ میلیون نفر (۱۱ میلیون خانوار) است که تحت پوشش این طرح حمایتی قرار می‌گیرند.

این مسئول، یکی دیگر از اقدامات حمایتی دولت در شرایط کرونایی را پرداخت وام یک میلیون تومانی به سرپرست خانوار عنوان کرد و ادامه داد: همه افرادی که در نوبت قبل، وام کرونای معیشتی دریافت کرده‌اند و درآمد ثابت ندارند، می‌توانند متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی باشند و متقاضیان فقط باید کدملی خود را از تلفن همراه ثبت شده به نام سرپرست خانوار (فقط یک بار) به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.

یوسفی با تاکید بر اینکه افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهادها عمومی غیردولتی، بازنشستگان، بیمه‌پرداز سازمان تامین‌اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نخواهند بود، اظهار کرد: مرحله اول درخواست وام یک میلیون تومانی به این صورت است که پیامک سرپرست خانوارها از روز سه‌شنبه (۴ آذرماه) به مدت یک هفته دریافت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه در مرحله دوم، پس از پایان مهلت ارسال پیامک توسط سرپرست خانوارها، به مدت یک هفته (۱۲ تا ۱۹ آذر)، داده‌های اطلاعاتی پایش خواهد شد، بیان کرد: در مرحله سوم دریافت وام یک میلیون تومانی نیز از ۲۰ تا ۲۷ آذرماه به پیامک‌های دریافتی مشمول با سرشماره v.refah پاسخ داده می‌شود.

وی در رابطه با شرایط بازپرداخت وام یک میلیون تومانی نیز عنوان کرد: باز پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی با نرخ کارمزد ۴ درصد از محل باقی‌مانده منابع بسته جبرانی مصوب جلسه دوازدهم مورخ ۹ فروردین‌ماه امسال ستاد ملی مدیریت کرونا، با اقساط ۳۰ ماهه و از منابع یارانه معیشتی ماهیانه خانوار (همانند وام یک میلیون تومانی نوبت اول) خواهد بود.

یوسفی یادآور شد: تضمین و تعهد یارانه مابه‌التفاوت نرخ سود تسهیلات مورد پرداخت تا نرخ تسهیلات قرض‌الحسنه توسط سازمان برنامه و بودجه، مطابق دستورالعمل پرداخت وام قرض‌الحسنه به خانوارها مصوب کارگروه اقتصادی مقابله با کرونا، موضوع ابلاغیه شماره ۲۷۵۸م/۹۹ مورخ سوم اردیبهشت‌ماه امسال و اصلاحیه‌های مربوطه خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در همین رابطه ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول اجرای این بند و سازمان برنامه و بودجه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بانک مرکزی، بانک‌های عامل و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها دستگاه‌های همکار اجرای مصوبه خواهند بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: هرگونه اطلاع‌رسانی در این خصوص از طریق مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت متبوع انجام می‌شود، با توجه به شرایط خاص، محدودیت‌های اعمال شده و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا، از مراجعه حضوری به این وزارتخانه، سایر وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ادارات‌کل استانی خودداری کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار