اجرای طرح افزایش مشارکت اجتماعی در مدارس سیستان و بلوچستان به صورت مجازی

زاهدان (پانا) - مشاور مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در امور بانوان از اجرای طرح افزایش مشارکت اجتماعی دختران دانش آموز در 28 مدرسه سیستان و بلوچستان از طریق فضای مجازی و بستر شبکه شاد خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۲۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح افزایش مشارکت اجتماعی در مدارس سیستان و بلوچستان به صورت مجازی

حمیرا رخشانی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: این طرح بستر و زمینه لازم را برای نقش‌پذیری اجتماعی دانش آموزان و مشارکت فعال و مؤثر آنان در امور تصمیم سازی و تصمیم‌گیری مدارس فراهم می‌کند.

وی افزود: از پیامدهای مهم این طرح تمرین دموکراسی دینی و نهادینه شدن مراتبی از خلاقیت و نوآوری، نظم‌پذیری و قانون مداری، مسئولیت‌پذیری، مشارکت‌جویی و مشارکت‌پذیری، روحیه پرسشگری، مطالبه گری، نقادی و مهارت­های ارتباطی در وجود دانش آموزان و تجلی آن در رفتار آنان است.

مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: جذب نوجوانان به امر«مشارکت اجتماعی» و فعالیت در تشکل‌ها علاوه بر آثار سودمند مشارکت برای جامعه، نقش مهمی در تربیت اجتماعی و ارتقای سواد و مهارت‌های زندگی و خودباوری نوجوانان، به‌ویژه کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرهیز از گرفتار شدن به دام فعالیت‌های مخاطره‌آمیز و آسیب‌رسان در این گروه سنی دارد.

رخشانی با بیان این که طرح افزایش مشارکت اجتماعی، مبتنی بر رویکردهای مشارکتی و تسهیل گری در مدارس دخترانه است، تصریح کرد: مخاطبان این طرح دانش آموزان دختر دوره دوم متوسط، والدین و مربیان مدارس آنان هستند.

این مسئول ادامه داد: این طرح در قالب سه مرحله آموزش تسهیل گران کشوری، آموزش تسهیل گران استانی و در نهایت آموزش دانش‌آموزان و اولیا و مربیان آنان انجام می شود.

رخشانی اظهار کرد: برای اجرای این طرح در استان سیستان و بلوچستان 7 تسهیل گر کشوری و 21 تهسیل گر استانی در نظر گرفته شده است که پس از گذراندن دوره های آموزشی کار خود را در مدارس شروع می کنند.

وی خاطر نشان کرد: این طرح قرار است در 28 مدرسه دخترانه دوره دوم متوسطه در سطح استان انجام شود.

مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان درباره نحوه آموزش در این طرح نیز گفت: برای ارائه آموزش های تئوری با توجه به شرایط حاکم بر جامعه از نظر شیوع ویروس کرونا گروه‌های دانش آموزان داوطلب به تعداد 8 تا 12 نفر به‌ صورت مجازی در سامانه شاد تشکیل می شود.

رخشانی افزود: به همین ترتیب برای والدین همان دانش آموزان نیز گروه های 8 تا 12 نفره در شبکه شاد راه اندازی خواهد شد.

وی گفت: در صورت امکان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با مجوز مقام مسئول کار عملی دانش آموزان به‌صورت حضوری انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار