برگزاری مانور سراسری زلزله در منازل قرچک، امسال در شبکه شاد

قرچک (پانا)- معاونت پرورشی و تربیت بدنی شهرستان قرچک از اجرای ویژه برنامه مانور زلزله همراه با اعلام آژیر که از رادیو سراسری و شبکه شاد پخش شد، خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۲۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانور سراسری زلزله در منازل قرچک، امسال در شبکه شاد

مهدی دهقانی معاونت پرورشی و تربیت بدنی شهرستان قرچک تشریح کرد: شهرستان قرچک در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است. این شهرستان از سمت شمال شرق به شهرستان پاکدشت، از شرق، جنوب شرق و جنوب به شهرستان ورامین، از جنوب غربی، غرب و شمال غربی نیز به شهرستان ری محدود است.

قرار گرفتن این شهرستان بر روی مرز دو گسل پارچین و کهریزک با وجود عدم فعالیت چندان این گسلها از ویژگیهای مهم شهرستان قرچک است، که اهمیت توجه به آموزشهای ایمنی و نجات در مانور سراسری زلزله را نشان می‌دهد.
دهقانی ادامه ‌داد: در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیتهای حضور دانش‌آموزان در مدارس و برگزاری کلاسهای آموزشی به صورت مجازی امکان اجرای مانور سراسری زلزله به صورت سالهای قبل در مدارس وجود ندارد.
معاونت پرورشی و تربیت بدنی شهرستان قرچک اظهار کرد: از آنجایی که با وجود تعطیلی مدارس، آموزش تعطیل نیست و اهمیت آموزش مهارتهای اجتماعی و فعالیتهای فوق برنامه نیز کمتر از آموزش مباحث درسی نیست، آمادگی و آموزش دانش‌آموزان برای مواجهه صحیح با حوادث و بحران‌هایی چون زلزله نیز تعطیلی بردار نیست، تغییراتی در نحوه برگزاری مانور زلزله سال جاری پیش‌بینی شد تا دانش‌آموزان همراه با خانواده‌های خود بتوانند اطلاعات لازم در خصوص ایمنی در برابر زلزله را کسب کنند.

دهقانی افزود: در دستورالعملهای بیست و دومین مانور سراسری با محوریت ایمنی در برابر زلزله در منازل اطلاعات جامعی به مخاطب این مانور ارائه شده‌است تا با فراگیری آن بتوانند در برابر زلزله احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند. بر اساس این برنامه دانش‌آموزان با مطالعه راهنما و ارائه آن به اعضای خانواده ضمن فراگیری نحوه صحیح پناهگیری در منزل توانستند در خصوص مقاوم سازی اجزای غیر سازه ای نیز اطلاعاتی کسب و به خانواده خود منتقل کنند تا تمهیدات لازم در حد مقدور برای کاهش خطرهای موجود در منازل صورت پذیرد.
دهقانی در پایان تاکیدکرد: همچنین دانش‌آموزان می توانند از پناهگیری و خروج اضطراری خود از منازل فیلم تهیه کنند و با حجم کمتر از ۱۰ مگا بایت حداکثر تا ۱۳ آذر ماه به دبیرخانه مانور ارسال کنند. به سه اثر برتر در هر رشته از سوی برگزارکنندگان مانور جوایز ارزندهای اهدا خواهد شد.

خبرنگار:زهرااسماعیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار