کارشناس واحد قرآن، عترت و ‌نماز ناحیه یک شهرری:

ایده‌های قرآنی بهترین موضوع تولید محتواهای دینی برای دانش‌آموزان هستند

شهرری(پانا)- کارشناس واحد قرآن، عترت و ‌نماز ناحیه یک شهرری در جلسه کارگروه معاونین فعال پرورشی این منطقه ضمن تشریح برنامه‌های این واحد اظهار کرد: تلاش ما این است که از ظرفیت‌های فضای مجازی و به ویژه نرم‌افزارهای داخلی کمال استفاده را برای تولید و ترویج محتوا با موضوع ترویج فرهنگ قرآن و نماز داشته باشیم.

کد مطلب: ۱۱۴۲۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد

جلسه کارگروه واحد قرآن، عترت و ‌نماز ناحیه یک شهرری با حضور معاون پرورشی و تربیت‌بدنی، کارشناس قرآن، عترت و ‌نماز و جمعی از معاونین پرورشی فعال مدارس این منطقه برگزار شد.

رحمت‌الله قاسمی‌پور معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک ری در این جلسه گفت: آگاه‌کردن دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها نسبت به اهمیت و فواید نماز و همچنین آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ دینی و ترغیب انها به حضور در مناسک مذهبی از وظایفی است که معاونین پرورشی مدارس بایستی مدنظر قرار دهند. در شرایط تحصیل غیرحضوری می‌توانیم با تولید محتوا، برنامه‌ریزی دقیق و ارائه مطالب خوب و مفید در زمینه‌های دینی تأثیر مستقیم و غیر‌مستقیم، روی اخلاق دانش‌آموزان داشته باشیم و آنها را به سمت حیات‌طیبه که هدف غایی تعلیم و تربیت است، راهنمایی کنیم.

سعیده ‌رزاقی، کارشناس قرآن، عترت و ‌نماز ناحیه یک شهرری در خصوص تشریح برنامه سالانه واحد پرورشی مدارس اظهار کرد: تلاش ما این است که از ظرفیت‌های فضای مجازی و به ویژه نرم‌افزارهای داخلی کمال استفاده را برای تولید و ترویج محتوا درباره ترویج فرهنگ قرآنی داشته باشیم.

او در ادامه بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن‌کریم، احادیث اهل‌بیت و سخنان و آثار بزرگان، صاحب‌نظران، اندیشمندان را برای تولید محتواهای دینی و انتشار آنها برای نوجوانان مناسب دانسته و موضوعاتی نظیر داستان‌های قرآنی، زندگی‌نامه پیامبران و محتواهایی در زمینه ارزش‌های اخلاقی (صداقت، امانت‌داری، کرامت انسانها، حفظ آبروی افراد، رزق حلال و...) و ضد ارزش‌های اخلاقی ( دروغ، خیانت در امانت،‌ تهمت و افترا، حرامخواری و..) را از موضوعات مناسب برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد.

کارشناس قرآن، عترت و ‌نماز ناحیه یک شهرری در ادامه ضمن تقدیر از معاونین پرورشی فعال مدارس منطقه از آنها خواست تا چندین مدرسه را تحت پوشش نظارتی خود قرار داده و ضمن رصد عملکرد این مدارس بازخورد فعالیت‌های پرورشی آنها را به معاونت پرورشی ناحیه یک شهرری ارائه دهند.

رزاقی در پایان خاطر‌نشان کرد: امیدوارم همه ما بتوانیم نسبت به ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی و همچنین اصلاح شخصیت دانش‌آموزان و هدایت آنها به سمت مسائل دینی و اخلاقی موفق عمل کنیم و این میسر نخواهد بود جز اینکه بتوانیم دانش‌آموزان را با قدرت کلام خود ، اخلاق و رفتار خوب به سمت فرهنگ دینی جذب کنیم.

خبرنگار: سمیه نیک فکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار