مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان:

10 هزار واحد مسکونی برای حاشیه نشینان زاهدان ساخته می شود

زاهدان (پانا) _ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان‌وبلوچستان از ساخت حدود 10 هزار واحد مسکونی برای خانوارهای حاشیه‌نشین زاهدانی که در طرح ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی شناسایی شدند خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
10 هزار واحد مسکونی برای حاشیه نشینان زاهدان ساخته می شود

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان‌وبلوچستان، خلیل منبتی در رابطه با طرح ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی (حاشیه‌نشینی) زاهدان و چابهار اظهار کرد: در تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری، رییس بنیاد مسکن و وزیر راه و شهرسازی در ۱۳ بهمن ۹۷ مقرر شد بنیاد مسکن روستایی ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی را آغاز کند.

وی افزود: پس از انجام مطالعات و بررسی‌های لازم در خصوص این طرح، از نیمه‌های سال ۹۸ در زاهدان و چابهار به طور رسمی آغاز و در ابتدای کار ستادهایی در چابهار و زاهدان مستقر شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: شهر زاهدان از چندین کلونی تشکیل شده که از سوی بنیاد مسکن استان بر روی همه آن‌ها مطالعات صورت گرفته‌است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس عکس‌های هوایی تهیه شده از چابهار بالغ بر ۱۴ هزار قطعه شناسایی شد که از این تعداد حدود هشت هزار خانوار برای تکمیل پرونده معرفی شدند.

منبتی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی در زاهدان از اواخر سال گذشته بیان کرد: در اجرای این عملیات حدود پنج هزار متر مکعب زیرسازی، ۱۰۰ هزار متر مربع جدول‌کشی، یکهزار و ۳۵۰ متر مکعب خاکبرداری، ۱۰ هزار متر مکعب خاکریزی، ۵۰ هزار متر مکعب حمل نخاله، یکهزار و ۷۰۰ متر مربع پیاده‌روسازی و ۵۷ هزار متر مربع نیز آسفالت‌کشی انجام شد.

وی افزود: در چابهار تنها ۱۴ میلیارد تومان از منابع سیل پرداخت شد و هیچ رقم دیگری تاکنون دریافت نشده و در انتظار تامین اعتبار هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: بر اساس عکس‌های هوایی ۳۰ هزار و ۵۲۱ قطعه در حاشیه شهر زاهدان شناسایی شد که از این تعداد برای حدود ۱۶ هزار خانوار تکمیل پرونده صورت گرفت.

وی تعداد واجدین شرایط را چهار هزار و ۵۰۰ خانوار اعلام کرد و افزود: بقیه خانوارها با توجه به مشکلات حقوقی پس از رفع آن به مرور شناسایی می‌شوند.

منبتی در مورد رقم تسهیلات اعطایی در سیستان‌و بلوچستان گفت: در حاشیه شهر زاهدان حدودا ۱۰ هزار واحد و برای حاشیه شهر چابهار فعلا ۲ هزار واحد در نظر گرفته شده که اعتبار شهر زاهدان از محل بازسازی سیل اخیر بوده و تسهیلات چابهار از محل اعتبار مسکن محرومان تامین می‌شود.

وی ادامه داد: طرح‌های مربوط به حاشیه‌نشینی نیاز به آورده و همت مردم هم دارد، چرا که در حین کار موانعی از قبیل مشکلات سند رخ می‌دهد که باعث ایجاد تاخیر در کار می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان‌وبلوچستان در پایان تصریح کرد: هر کجا مشارکت مردم قوی‌تر باشد کارها سریع‌تر انجام خواهد شد، از این‌ رو در زمینه طرح ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی زاهدان و چابهار از مردم درخواست می‌شود برای پیشرفت سریع کار اقدامات لازم را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار