گفت‌و‌گوی ظریف و لاوروف درباره برجام و قره‌باغ

تهران (پانا) - محمدجواد ظریف و سرگئی لاوروف وزیران امور خارجه ایران و روسیه به صورت تلفنی درخصوص مسائل مهم منطقه‌ای ازجمله برجام، مساله قره‌باغ و سوریه گفت‌و‌گو کردند.

کد مطلب: ۱۱۴۱۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
گفت‌و‌گوی ظریف و لاوروف درباره برجام و قره‌باغ

وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای با اشاره به مذاکره تلفنی ظریف و لاوروف خاطرنشان کرد: وزیران خارجه ایران و روسیه در این گفت و گوی تلفنی درخصوص اوضاع جاری منطقه قره باغ باتوجه به تلاش های روسیه به منظور دستیابی به آتش بس کامل در منطقه مناقشه و نیز ضرورت کمک انسانی به ساکنان این منطقه که از اقدامات جنگی آسیب دیده‌اند، گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

در ادامه گفت وگوی تلفنی، دو طرف درباره سایر موضوعات کلیدی ازجمله وضعیت سوریه، منطقه خلیج فارس و یمن و مساله افغانستان تبادل نظر کردند.

دو طرف همچنین به همکاری بین ایران و روسیه در میدان‌های بین‌المللی در مورد مسائل دیگر از جمله برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) توجه خاص کردند.

در این گفت‌وگو بر پایبندی تهران و مسکو به بازگشت همه طرف‌های شرکت‌کننده در برجام به اجرای کامل تعهدات خود در این توافق بین‌المللی و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تاکید شد.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه گفته شده است: وزیران خارجه ایران و روسیه به هماهنگی مواضع خود در مورد طرح‌های جاری مشارکت‌های همه جانبه دو کشور بویژه در عرصه‌های اقتصادی و بازرگانی و انسانی پرداختند.

دو طرف توافق کردند به گفت‌و‌گو در مورد همه مسائل مورد علاقه دو کشور ادامه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار