نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

معادل یک درصد از حقوق هرفرد شاغل صرف آموزش در مناطق محروم می‌شود

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس از تدوین طرحی برای تحقق عدالت آموزشی در مناطق محروم خبر داد و گفت که در این طرح پیشنهاد شده که کارفرما معادل یک درصد از حقوق پرداختی به مستخدم خود را به حسابی نزد خزانه داری کل کشور برای توسعه آموزش در مناطق محروم اختصاص دهد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
معادل یک درصد از حقوق هرفرد شاغل صرف آموزش در مناطق محروم می‌شود

به گزارش خانه ملت، سیدمحمد مولوی با اشاره به طرح تدوین شده برای تحقق عدالت آموزشی، اظهار کرد: بر اساس اصل سی ام قانون اساسی؛ دولت موظف است وسائل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسائل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفائی کشور به طور رایگان گسترش دهد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی دانش آموز وارد مدرسه می‌شود و از کلاس اول تا پایان تحصیل از این آموزش رایگان بهره می‌برد بر ارزش علمی آن فرد افزوده می‎شود و به نوعی حق رشد آموزش و پرورش محفوظ می‌ماند.

مولوی یادآور شد: لذا پیشنهاد شده هر دستگاه، شرکت، مؤسسه یا هر بخشی اعم از خصوصی و دولتی که از نیروی پرورش یافته آموزش و پرورش بهره می‌برد و فرد را به استخدام در آورده است، معادل یک درصد از حقوق پرداختی به فرد را برای توسعه آموزش مناطق کمتر توسعه یافته، نزد حسابی به خزانه داری کل کشور واریز کند.

وی با بیان اینکه این اقدام نه به دستگاه و کارفرما فشار مالی وارد می‌کند نه به نیروی استخدام شده، گفت: این طرح در حال حاضر در حال چکشکاری و کار کارشناسی بوده و از طرف هیأت رئیسه مجلس به کمیسیون آموزش مجلس ارجاع داده شده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: اخذ نظرات کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس در تدوین این طرح برای ما بسیار اهمیت دارد و این طرح برای نهایی شدن نیازمند اخذ نظر مرکز پژوهش‌ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار