30 میلیارد ریال کمک فرهنگیان بسیجی جهت رفع نیاز دانش آموزان بی بضاعت

کرمان(پانا) - رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان اعلام کرد: هم افزایی با سازمانها و گروههای مختلف خصوصا سازمان دانش آموزی و خبرگزاری پانا از برنامه هایی است که در آینده نزدیک محقق می شود.

کد مطلب: ۱۱۴۱۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
30 میلیارد ریال کمک فرهنگیان بسیجی جهت رفع نیاز دانش آموزان بی بضاعت

سرهنگ محمد علیرضایی در گفت و گو با پانا، ضمن تبریک هفته بسیج به بسیجیان غیور خصوصا فرهنگیان بسیجی گفت: فلسفه تشکیل بسیج بر همان دیدگاه و بر اساس تفکر حضرت امام (رض) که بسیج را به عنوان یک شجره طیبه می دانند و به عنوان یک درخت پر باری که می تواند در انقلاب و در نظام جمهوری اسلامی تأثیر گذار باشد و بتواند به شکلی کار را پیش ببرد استوار است.

علیرضایی گفت: همان دیدگاهی که حضرت امام (رض) نسبت به بسیج داشتند مقام معظم رهبری هم به همین شکل به عنوان یک تشکیلاتی که نمونه ای در دنیا ندارد و تنها در ایران اسلامی این اتفاق خوب افتاده است به بسیج می نگرند.

وی افزود: هم افزایی با گروههای مختلف می تواند باعث رشد باورهای اقشار زیادی شود ودر کنار اقشاری که در بدنه بسیج تشکیل شد بسیج فرهنگیان است که شامل معلمان ، کارمندان و مدیران آموزش وپرورش است که یک قشر بسیار تأثیر گذار و مهم در پیشبرد اهداف و برنامه های نظام اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گفت: اعتقاد ما بر این است که کار معلم کار تربیت نسل است و این تربیت نسل به شکلی مؤثر است که شاکله اصلی یک نظام را می تواند بسازد و این نظام و تمدنی که شکل می گیرد اگر معلمین درستی داشته باشد قطعا انسانهای خوبی تحویل جامعه می دهد، اگر جامعه ای مهندسین،پزشکان،معلمین و...خوبی دارد مرهون زحمات معلمین است و ریشه و پایه شخصیت فرد در مدرسه شکل می گیرد برای همین این قشر به عنوان یک قشر مهم و تأثیر گذار است.

علیرضایی گفت: بسیج فرهنگیان در استان کرمان به تبعیت از سازمان بسیج مستضعفین کارنامه درخشانی دارد چه در صحنه هایی که برای نظام جمهوری اسلامی اتفاق افتاده چه در صحنه های دفاع از میهن و دفاع از مرز و بوم این کشور معلمین ما کارنامه خیلی خوبی را دارند. چه در حضور در جبهه های حق علیه باطل و چه در جبهه تدریس و در تمام زمینه ها کارنامه درخشانی دارند.

وی گفت: کار معلمی هیچوقت تعطیل بردار نیست. حضرت امام اشاره می کنند معلمی شغل انبیا است. کار هدایت و راهنمایی بشر هیچوقت تعطیل بردار نیست و قطعا کار معلمی هم تعطیل بردار نیست، چه کلاس درس باشد و چه نباشد.

علیرضایی گفت: از شرایط ویژه ای که کشور ما در این مدت با آن درگیر شده نزدیک به یک سال می گذرد. از ورود ویروس منحوس کرونا تاکنون کارهای ویژه ای در سیستم آموزش و پرورش انجام شده است. در دو مرحله کمک مؤمنانه اتفاق افتاد که هدف آن این بود که به اقشار ضعیف کمک کنیم. تشکیل ستاد کمک مؤمنانه در سطح وزارتخانه آموزش وپرورش، شناسایی نیازهای اساسی جامعه هدف آموزش وپرورش و رفع نیازها با این دیدگاه که به عنوان گروههای جهادی فرهنگیان ورود پیدا کنند و تاثیر گذار باشند.

وی افزود: در دومرحله اول بالغ بر 3 میلیارد تومان کمک معلمین و فرهنگیان استان جهت رفع نیازمندی های دانش آموزان بی بضاعت، تهیه ابزار ارتباطی (تبلت ، گوشی) رخ دهد و خیلی خوب این اتفاق مدیریت شد. در ادامه روند نهضت کمک مؤمنانه هدفی را سازمان بسیج فرهنگیان دنبال کرد و آن راه اندازی پویش لبخند رضایت بود.

او تاکید کرد: این پویش لبخند رضایت به دو دلیل شکل گرفت .1- ما جهاد جهادگران عرصه سلامت را در بحث پزشکی و پرستاری در ایام کرونا دیدیم، اما در کنار این موضوع غفلتی اتفاق افتاد و آن مسئله معلمین ما بود که با شرایط دشواری که با آن گرفتار بودند با اینکه چهره به چهره دانش آموزان را نمی دیدند و امکانات ارتباطی در اختیار بسیاری از دانش آموزان نیست و زیرساختها فراهم نیست، مشکلاتی بود که وجود داشت، به ویژه اینکه درگیر بحث آموزش یک کشور بودیم، اما آموزش روند خود را ادامه داد. تشکیل کلاسها چه در بستر شبکه شاد و یا نرم افزارهای دیگر اتفاق افتاد و درس تعطیل نشد. در این کار جهادی معلمین کوتاهی صورت گرفت و در نشر این کار جهادی معلمین خوب عمل نکردیم و این جهاد را پوشش ندادیم. به همین دلیل اولین کاری که در پویش لبخند رضایت پیگیری می کنیم، بحث تقدیر، تجلیل و تشکر از فعالیت جهادی و بسیجی و روحیه ایثار گری است که از سوی معلمین صورت می گیرد.

وی گفت: معلم از وقت و هزینه شخصی می گذارد از سلامتی خود می گذارد، تدریس در فضای مجازی کاری بسیار دشوار است و ما قدردان زحمات معلمین عزیز هستیم و قطعا این تقدیر و تجلیل و قدردانی را از معلمین عزیز داریم.

علیرضایی گفت: فضای مدرسه جدای از تحصیل فضایی است جهت تخلیه انرژی دانش آموزان. روابط دوستانه ای که در مدرسه است باعث آرامش دانش آموز می شود. وقتی محیط مدرسه نباشد، خلاء پرورشی ایجاد می شود، برای اینکه ما انتظار مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشانیم دو کار باید انجام شود. یکی حرکت همگانی برای تکریم از معلمان به عنوان مدافعات عرصه تعلیم و تربیت در وضعیت کرونا و دوم نهضت همگانی معلم یاری است.

وی افزود: معلم یاری بحث ار تقاء پرورش را در دوران کرونا مد نظر دارد با محوریت معلم، در نتیجه برای اینکه این اتفاق بیفتد باید ستادی تشکیل شود. البته در آموزش و پرورش این اتفاق افتاد و این موج همگانی که برای تکریم از معلمین بود رونق گرفته و با حضور این ستاد در مدارس و ارتباط با دانش آموزان و فرهنگیان جهت رفع مشکلات آنها اقداماتی صورت گرفت.

معلمی که در روستاهای بردسیر با هزینه شخصی بحث آموزش را پیگیری می کند نیاز است مورد تقدیر قرار گیرد.

علیرضایی از همه اقشار مختلف جامعه خواست جهت اجرای برنامه های پرورشی به عرصه آمده و برنامه ها و راهکارهای خود را ارائه دهند.

وی در ادامه گفت: یکی از برنامه های بسیج فرهنگیان بحث هم افزایی است. هم افزایی با سازمان هایی که در بدنه آموزش وپرورش هستند سازمان دانش آموزی هم به عنوان یک سازمان پویا و فعال در آموزش وپرورش ظرفیت خوبی برای اجرای برنامه های مختلف دارد و اعلام می کنیم از ظرفیت عظیم سازمان دانش آموزی و پیشتازان صمیمانه استقبال می کنیم.

سرهنگ علیرضایی خبرگزاری پانا را نیز هم ظرفیت عظیمی دانست که می تواند در این پویش به ما کمک کند وتلاش و فعالیت فرهنگیان می تواند توسط خبرگزاری پانا پوشش داده شود. خبرنگاران می توانند رابط خوبی بین ما و دانش آموزان و فرهنگیان باشند و با اجرای یک عملیات قوی رسانه ای جهت پوشش لبخند رضایت اقدامات لازم را انجام دهند.

وی از سردار سلیمانی به عنوان یک شخصیت جهانی نام برد و گفت: مکتب حاج قاسم که برگرفته از مکتب شیعه و ائمه وامام راحل و رهبر است و اگر ما می خواهیم نسلی پویا و توانمند داشته باشیم باید مکتب سردار دلها را در اجتماع نشر دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار