رئیس شورای اسلامی شهر ملارد:

توجه به پروژه‌های فرهنگی و ورزشی شهر ملارد جزو اولویت‌ها است

ملارد(پانا)- فرهنگسرا‌ها نقش بسزایی در رشد رفتار‌های اجتماعی مطلوب سطح شهر ایفا می‌کنند و از مراکز مهم فرهنگی به‌شمار می‌آیند که می‌تواند در پویایی فرهنگی جامعه نقش موثری داشته باشد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
توجه به پروژه‌های فرهنگی و ورزشی شهر ملارد جزو اولویت‌ها است

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ملارد، فخرالدین آیینه‌وند، رئیس شورای اسلامی ملارد، برنامه شورا را در دوره پنجم، توجه به فرهنگ و ورزش برشمرد و افزود: امروزه توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی امری بسیار مهم و حائز اهمیت است، از این رو می‌توان گفت مجموعه‌های فرهنگی و فرهنگسراها نقش ‌مهمی در غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و ارتقای آگاهی‌های آنها دارند.

او ضمن تأکید بر ضرورت ساخت پروژه‌های عمرانی در حوزه ورزش، اظهار کرد: به منظور ارج نهادن به جایگاه ورزش و تحقق اهداف پیش‌بینی شده و سیاست‌های این دوره از شورا و شهرداری با نگاهی ویژه به ترویج و توسعه امر ورزش و افزایش سرانه‌های ورزشی در سطح شهر، ساخت پروژه‌های ورزشی را در دستور کار خود قرار داده و اقدام به احداث سوله‌های ورزشی متعدد در نقاط مختلف شهر ملارد کرده‌ایم.

آیینه‌وند افزود: ایجاد و توسعه فضاهای فرهنگی مانند فرهنگسراها، مجموعه‌های فرهنگی ورزشی، کتابخانه‌های عمومی و تخصصی، به فراخور جمعیت محله‌ها و منطقه‌های شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد که این مهم در محلاتی که نیاز شهر ملارد بود به صورت جدی انجام می‌گیرد.

او در ادامه به کمبود فضای سرانه‌های فرهنگی شهر ملارد اشاره داشت و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما در شهر ملارد کمبود زیرساخت‌های فرهنگی بوده که راه‌اندازی خانه فرهنگ و فرهنگسرا در دستور کار قرار گرفته و تاکنون دو خانه فرهنگ یکی در غرب سرآسیاب که بالغ بر۷۰۰ هنرآموز برای کسب مهارت در آنجا مشغولند و همچنین سال گذشته خانه فرهنگ در محله شهید رضایی شرق سرآسیاب کار خود را شروع کرده است.

آیینه‌وند ادامه داد: خبر خوشی که برای شهروندان ملارد داریم ظرف چند روز آینده فرهنگسرا محله ای در خیابان شهید صدوقی افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید و یک احساس نیاز برای احداث این فرهنگسرا در این منطقه بود که با ساختمان استاندارد و ظرفیت بالا پاسخگوی نیاز شهروندان ملاردی خواهد بود و فرهنگسرای بزرگ شهر ملارد در حال ساخت و اجراست و امیدوارم در دهه فجر امسال فاز اول آن تکمیل شود و با افتتاح این پروژه تحول بزرگی در زیرساخت‌های فرهنگی به وجود خواهدآمد.

او دغدغه اصلی شهرداری و شورا را پیگیری پروژه‌های عمرانی قلمداد کرد و افزود: در کنار پیگیری‌ پروژه‌های خدماتی که شامل: جدول‌گذاری، آسفالت‌ریزی، ترمیم آسفالت، کف سازی و... است نیز، با توجه به نیاز و ضرورت در نقاط مختلف منطقه اجرا شده که برای رفاه حال شهروندان تاثیر بسزایی دارد.

رئیس شورای ساماندهی و جمع‌آوری معتادین متجاهر را از سطح شهر ضروری برشمرد و افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی جمع‌آوری معتادین، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است که این برنامه نیز در شهر ملارد به صورت کار بین نهادی و همکاری فرمانداری نیروی انتظامی، بهزیستی و شهرداری در حال انجام است و تا پایان سال با پیگیری جدی شهرداری و شورا این معضل حل شود و آرامش خاطر شهروندان را در پی داشته باشد.

آیینه‌وند در پایان گفت: امیدواریم با اجرایی شدن پروژه‌های در دستور کار طی سال جاری، گام مهمی در توسعه شهر و نیز رفاه شهروندان برداریم و شاهد نشاط و امنیت خاطر و روان شهروندان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار