«بلینکن» سکاندار وزارت خارجه دولت بایدن می‌شود

تهران (پانا) - رئیس جمهوری منتخب آمریکا قرار است آنتونی بلینکن مشاور قدیمی خود را روز سه‌شنبه به عنوان فرد موردنظرش برای سمت وزیر خارجه دولت آتی خود معرفی کند.

کد مطلب: ۱۱۴۰۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
«بلینکن» سکاندار وزارت خارجه دولت بایدن می‌شود

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای شبکه بلومبرگ، بلینکن قرار است در دولت جو بایدن، سکان هدایت دستگاه دیپلماسی آمریکا را برعهده بگیرد. سه منبع آگاه در این رابطه عنوان کردند که جو بایدن همچجنین قرار است " جیک سالیوان" یکی از نزدیکترین مشاران هیلاری کلینتون نامزد دمکرات سابق انتخابات آمریکا را به عنوان مشاور امنیت ملی خود انتخاب کند.

در همین راستا "لیندا توماس گرینفیلد" نیز از سوی رئیس جمهوری منتخب آمریکا به عنوان فرد مورد نظر برای نمایندگی آمریکا در سازمان ملل معرفی خواهد شد. این منابع آگاه تصریح کردند که انتظار می‌رود بایدن این افراد را روز سه‌شنبه معرفی کند.

پیش از این "ران کلین" که اخیرا توسط بایدن به عنوان رئیس دفترش منصوب شد، اعلام کرده بود که معرفی این افراد روز سه‌شنبه انجام خواهد شد. سالیوان ۴۳ ساله و بلینکن ۵۸ ساله هر دو پیشتر در زمان فعالیت بایدن در سمت معاون رئیس‌جمهور آمریکا مدتی را به عنوان مشاور امنیت ملی او فعالیت می‍‌کردند.

توماس گرینفیلد نیز پیشتر به عنوان دستیار وزیر خارجه امریکا در امور آفریقا در دولت باراک اوباما فعالیت می‌کرد. بلینکن پس از آنکه به عنوان مشاور امنیت ملی برای معاون رئیس جمهور در دوران اوباما فعالیت کرد، به سمت معاون وزیر خارجه امریکا ارتقا یافت.

انتخاب بلینکن به عنوان نامزد اصلی بایدن برای سمت وزیر خارجه آتی آمریکا نشان می‌دهد که هدف رئیس جمهوری منتخب آمریکا برگزیدن افراد باتجربه در سمت‌های کلیدی است. بلومبرگ در ادامه عنوان کرد: انتظار می‌رود بلینکن هدایت اقدامات آتی در پیوستن مجدد آمریکا به یکسری توافقنامه‌های بین‌المللی از جمله توافق‌نامه آب و هوایی پاریس و توافق هسته‌ای ایران را هدایت کند.

بلینکن چند ماه پیش در مصاحبه با بلومبرگ عنوان کرده بود: اولین اقدامی که ما باید انجام دهیم خارج شدن از نقص استراتژیکی است که دونالد ترامپ ما را در آن قرار داده است. رئیس جمهور ترامپ به چین در پیشبرد اهداف استراتژیک کلیدی‌اش کمک کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار