معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

برای بیماران کرونایی بلیت هواپیما و قطار صادر نمی‌شود

تهران (پانا) - معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت که هم اکنون برای هیچ کدام از بیماران کرونایی بلیت هواپیما و قطار صادر نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۱۴۰۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
برای بیماران کرونایی بلیت هواپیما و قطار صادر نمی‌شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با شبکه یک با بیان اینکه به طور معمول و طبق واکاوی‌های صورت گرفته بانوان در پایبندی به قوانین راهنمایی و رانندگی منظم‌تر هستند، گفت: در حوزه حمل و نقل و رانندگی موضوعات زیادی از جمله مهارت، آموزش، مقید بودن و پایبندی به مقررات مطرح است که طبق بررسی‌های صورت گرفته بانوان در رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی منظم‌تر هستند.

بانوان در رانندگی منظم‌تر هستند

او ادامه داد: در حوزه مهارت‌های فردی هر فردی که آموزش بیشتر و رانندگی‌های بیشتری را انجام دهد و تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشد، ماهر‌تر است. البته طبق بررسی‌های صورت گرفته، هر فردی که به قوانین و مقررات پایبند‌تر باشد در حوزه تصادفات هم کمتر دچار مشکل می‌شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه در شهر تهران در صورتی که رانندگان ما بین خطوط رانندگی کنند شاهد کاهش ۶ تا ۷ درصدی بار ترافیکی خواهیم بود.

آدم نژاد اظهار کرد: باید بتوانیم قوانین و مقررات و همچنین فاصله ایمن را حفظ کنیم که همین امر نقش موثرتری در کاهش بار تصادفات و همچنین ترافیک دارد و هر چقدر این فاصله بیشتر باشد خروجی رانندگی هم بهتر و ایمن‌تر می‌شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی توضیح داد: در ۲۰ سال گذشته در حوزه رانندگی جاده‌ای و شهری و حومه شهری شاهد کشته شدن ۲۸ هزار نفر بوده‌ایم که با انجام اقداماتی از جمله رعایت مقررات، ایمنی خودرو، کنترل و نظارت مستمر و همچنین بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای هم اکنون میزان کشته‌ها را به ۱۷ هزار نفر رسانده‌ایم.

او اظهار کرد: همواره اعلام می‌شود که اگر تعداد آزادراه‌ها بیشتر شود شاهد کاهش ترافیک و تصادفات خواهیم بود، اما بررسی‌ها نشان می‌دهند که با افزایش آزادراه‌ها شدت تصادفات و کشته‌ها به دلیل آنکه سرعت رانندگی افزایش می‌یابد، میزان کشته‌ها بیشتر می‌شود.

آدم نژاد با بیان اینکه آموزش، تغییر در نحوه گواهینامه و سیستم‌های هوشمند نقش موثری در کاهش تصادفات دارد، گفت: امسال روند کاهشی در کشته‌های جاده‌ای داشتیم و به ویژه در اوایل سال میزان کشته‌ها کمتر شده بود که این ناشی از تردد‌های بین شهری و همچنین ایمنی در حوزه رانندگی در حوزه شهری و برون شهری بود.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی افزود: اقداماتی که اخیراً با همکاری مرکز امور بانوان وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت، راه اندازی پویش زنان در رانندگی و همچنین کمپین ارائه آموزش رانندگی بود.

او با بیان اینکه من این صحبتی که اعلام شده که ایرانیان در رانندگی عصبی‌تر هستند را به هیچ عنوان نه مطالعه کردم و نه در جایی شنیده‌ام و البته به عقیده من ایرانی‌ها فوق‌العاده انسان‌های منظم و مقید به رعایت قوانین و مقررات هستند، گفت: در اوایل کرونا در حوزه کمبود ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده پویش و همکاری ایرانیان را مشاهده کردیم که این خود نشان دهنده صحت صحبت‌های من است.

آدم نژاد توضیح داد: رفتار روحی، روانی و آرامش داشتن نقش بسیار موثری در حوزه رانندگی دارد و این عوامل بسیار تاثیرگذار در حوزه رانندگی است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی افزود: عامل انسانی، جاده و خودرو و همچنین عوامل امداد و نجات در رانندگی بسیار موثر است و یکی از اصلی‌ترین عوامل در حوزه تصادفات عامل انسانی است.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی افزود: در حوزه جاده‌ای در ۷ ماه گذشته حدود ۲۷ درصد کاهش تردد نسبت به سال گذشته داشته‌ایم و البته در دو روز گذشته هم شاهد افزایش ۸ درصدی تردد‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم.

او با بیان اینکه در حوزه حمل‌ونقل و با توجه به محدودیت‌های کرونایی اقدامات بسیار زیادی در این حوزه صورت گرفته است گفت: یک هزار و ۵۴۴ پایانه از جمله پایانه‌های مسافری، فرودگاه‌ها، پایانه‌های مرزی و بنادر ضدعفونی شده و فاصله گذاری اجتماعی به صورت کامل رعایت شده است.

آدم نژاد ادامه داد: در اوایل کرونا در حوزه راه آهن فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شده بود و در مدت اخیر هم با دستور وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ظرفیت ۶۰ درصدی هم در حوزه هوایی رعایت می‌شود.

او بیان کرد: هیچ کشوری فاصله ۶۰ درصدی رعایت نشده بود، اما به علت شیوع بیماری کرونا و آنفولانزا اعلام شد که این ۶۰ درصد باید رعایت شود.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی افزود: در اوایل سال مشکلات بسیار زیادی در حوزه استفاده از مواد ضدعفونی و بهداشتی داشتیم که بیش از ۱۰ هزار تن بار یک طرفه از طریق حمل و نقل هوایی وارد کشور شد که البته برخی از این مشکلات به دلیل تحریم‌ها بود که خوشبختانه با همکاری حوزه حمل و نقل هوایی توانستیم این بار‌ها را وارد کشور کنیم.

او ادامه داد: استعلام بیماران تست مثبت کرونا هم از هفته گذشته با همکاری وزارت ارتباطات آغاز شده و از امروز به هیچ عنوان فردی که تست کرونای او در حوزه حمل و نقل هوایی و ریلی مثبت باشد صدور بلیط برایش صورت نمی‌گیرد و از روز دوشنبه هم این طرح در حوزه حمل و نقل جاده‌ای اجرا خواهد شد.

آدم نژاد همچنین درباره افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما هم گفت: در حوزه حمل و نقل هوایی سازمان هواپیمایی تلاش بسیار جدی کرده تا با کمترین افزایش قیمتی در حوزه هوایی، بلیت صادر کند چرا که هم اکنون در ایران هر نفر صندلی حدود ۴۰ دلار تمام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار