وزارت خارجه سوریه

بازدید پمپئو از بلندی‌های جولان نقض آشکار حاکمیت سوریه است

تهران ( پانا) - وزارت خارجه سوریه اقدام غیرقانونی وزیر خارجه آمریکا در ورود به جولان اشغالی سوریه را شدیداً محکوم کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
بازدید پمپئو از بلندی‌های جولان نقض آشکار حاکمیت سوریه است

به گزارش مهر به نقل از المیادین، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای اقدام غیر قانونی مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا مبنی بر ورود به بلندی‌های اشغالی جولان را شدیداً محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: بازدید مایک پمپئو از بلندی‌های جولان سوریه و در آستانه پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، اقدامی تحریک آمیز است و نقض آشکار حاکمیت جمهوری عربی سوریه به شمار می‌رود.

در این بیانیه آمده است: این سفر پمپئو همزمان با حملات مداوم نیروهای اشغالگر اسرائیلی به سوریه شده است که آخرین آن دو روز پیش به تاریخ هفدهم نوامبر بوده است.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که این گونه سفرها جنایتی است که رژیم صهیونیستی را به تداوم روش خصمانه و خطرناک تشویق می‌کند.

دمشق از سازمان ملل و جامعه جهانی خواست این گونه اقدامات و سفرها را که نقض قطعنامه‌های سازمان ملل است، محکوم کنند. وزارت خارجه سوریه همچنین بار دیگر از شورای امنیت خواست که به مسئولیت خود در قبال اتخاد اقدامات قاطعانه برای ممانعت از تکرار چنین سفرهای تحریک آمیز عمل کند.

وزیر امور خارجه آمریکا امروز در بدو ورود به جولان اشغالی سوریه گفت: به اینجا آمده‌ام تا بار دیگر بر حاکمیت اسرائیل بر جولان تأکید کنم. رئیس‌جمهور ترامپ حاکمیت اسرائیل بر این منطقه را به رسمیت شناخته است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۸ در اقدامی مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل با دستوری حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی سوریه را به رسمیت شناخت.

تشکیلات خودگردان فلسطین و اتحادیه عرب امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌های جداگانه سفر پمپئو به کرانه باختری و تصمیم او برای سفر به جولان اشغالی و «اسرائیلی خواندن کالاهای تولید شده در کرانه باختری» را محکوم کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار