اجرای طرح « ایران مهارت» در بستر شبکه شاد درمنطقه۱۷

تهران (پانا) - مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۷، سهراب مولایی، معاون آموزش متوسطه منطقه و هیات همراه با حضور در دبیرستان شهید اشرفی اصفهانی، از چگونگی برگزاری کلاسهای مهارتی دانش آموزان در بستر شبکه شاد بازدید کردند.

کد مطلب: ۱۱۴۰۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح « ایران مهارت» در بستر شبکه شاد درمنطقه۱۷

مهدی نیکبخت، ضمن تشکر از همکاران مدرسه گفت: با تبیین اهداف طرح ایران مهارت، توسعه و تقویت فرهنگ کار، شناسایی استعداد های مهارتی دانش آموزان و کمک به هدایت تحصیلی آنان، کارآفرینی و ارتباط بین آموزش رسمی و غیر رسمی در دوره اول متوسطه از اهداف اجرای این طرح است.
وی خاطرنشان کرد: ایران مهارت در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و همچنین عملیاتی کردن راهکار 6 _ 1 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اصول شرکت داوطلبانه در طرح، مشارکت و انعطاف پذیری در محتوا و ارزشیابی استوار است.
نیکبخت گفت: براساس این طرح دانش آموزان دوره متوسطه اول با گذراندن تا سقف 60 ساعت دوره آموزشی با یکی از رشته های مهارت حرفه ای آشنا می شوند.
نیکبخت گفت: در اجرای این طرح باید نگاه مدرسه محوری مورد توجه قرار گیرد و نکات مثبت و منفی آن آسیب شناسی شود.

وی عدم تفکیک شرایط مدارس برخوردار و کم برخوردار، کمبود آموزشگاههای فنی و حرفه ای و آزاد در منطقه، فرسودگی، بار مالی این طرح برای خانواده ها و عدم تناسب آموزش های فنی و حرفه ای با علایق دانش آموزان را از جمله نکاتی دانست که در ادامه اجرای طرح ایران مهارت باید مورد توجه قرار گیرد.
کرمی، مدیر دبیرستان دوره اول شهید اشرفی اصفهانی، ضمن تشکر از همکاری پژوهشسرای امام هادی(ع)، گفت: با توجه به شرایط موجود و عدم حضور دانش آموزان در محیط مدرسه، جهت طرح ایران مهارت ابتدا از تمامی دانش آموزان نظرسنجی انجام شد تا رشته های مورد علاقه آنان مورد توجه قرار گیرد؛ سپس با همکاری پژوهشسرای منطقه از دبیران توانمند و متخصص جهت برگزاری کلاسهای دانش آموزان استفاده کردیم.
وی افزود: این کلاسها هر روز برای یک الی دو کلاس بعد از ظهر خارج از ساعت درسی در رشته های: نجوم، علوم آزمایشگاهی، خلاقیت، کارآفرینی، دست سازه، تحقیق و پژوهش، نانو، هنرهای تجسمی، زیست فناوری برگزار می شود. جهت طرح ویژه مدرسه و پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان کلاس فن بیان و آداب اجتماعی، آشنایی با مشاهیر ایران و جهان، اردوهای مجازی و آشنایی با فرهنگ اقوام و ملل مختلف ایران و جهان و آشنایی با شهرهای مختلف جهان را داریم. همچنین به جهت بالا بردن فرهنگ کتاب وکتابخوانی، کتابخانه مجازی داریم و با گذاشتن صوت کتابهای مختلف و مسابقه از آن کتاب، فرهنگ کتابخوانی را دربین دانش آموزان افزایش می دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار