پانا گزارش می‌دهد؛

۹ ماه انتظار تمام می‌شود؛ سرمربی پرافتخار روس در یک قدمی نیمکت تیم ملی والیبال

تهران (پانا) - کارشناس والیبال کشورمان معتقد است، آلکنو به لحاظ مدیریت عالی و نظم ذهنی قوی و همچنین کاریزمایی که دارد بر کاستلانی ارحج‌تر است.

کد مطلب: ۱۱۳۹۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
۹ ماه انتظار تمام می‌شود؛ سرمربی پرافتخار روس  در یک قدمی نیمکت تیم ملی والیبال

از رفتن ایگور کولاکوویچ از والیبال ایران هفت ماه می‌گذرد. ایگور از سال ۲۰۱۵ نیمکت تیم ملی والیبال را برعهده گرفت و به مدت چهار سال هدایت بلندقامتان والیبال به او سپرده شد. در مدت زمانی که کولاکوویچ هدایت تیم ملی را برعهده داشت، والیبال ایران فراز و فرود بسیار زیادی داشت،انتقادهای زیادی به این مربی مونته‌نگرویی می‌شد، او که با هدف جوانگرایی به تیم ملی والیبال آمده بود، نتوانست رضایت اهالی والیبال را به خود جلب کند و در نهایت پس از کسب سهمیه المپیک و تعویق المپیک توکیو به جای تمدید قرارداد در یک توافق دوطرفه با فدراسیون والیبال به کار خود در تیم ملی پایان داد.

۹ ماه انتظار تمام می‌شود

بعد از جدایی ایگور، انتخاب سرمربی تیم ملی برخلاف انتظار ماه‌ها طول کشید، گزینه‌های زیادی مطرح شد اما روند انتخاب سرمربی خیلی کند پیش رفت. جلسات زیادی برگزار شد که هر بار خروجی نداشت تا اینکه در نهایت پس از چند ماه، بالاخره چند گزینه برای هدایت تیم ملی معرفی شدند، البته برخی از آنها به فدراسیون والیبال برنامه ندادند و خود به خود از لیست خارج شدند و در نهایت دو گزینه انتخاب شد. محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال هم در اواسط آبان اعلام کرد که تا هفته آینده سرمربی تیم ملی از بین دو گزینه روس و آرژانتینی انتخاب می‌شود، البته از زمان وعده داورزنی برای تعیین سرمربی تیم ملی و پایان ۹ ماه بدون سرمربی بودن والیبال ایران، چند روزی گذشته و هنوز گزینه نهایی مشخص نشده است، اما از گوش و کنار خبر می‌رسد که آلکنو گزینه نهایی تیم ملی والیبال است و مذاکرات هم خوب پیش رفته است.

البته آلکنو هم خودش تمایل زیادی برای حضور در تیم ملی والیبال دارد، چرا که او حتی لیست بازیکنان مورد نظر خود را هم اعلام کرده است و از دستیار خود در تیم ملی هم رونمایی کرده است.

سید عباسی: آلکنو در مقطع کوتاه نیاز والیبال ما را تامین می‌کند

جهانگیر عباسی در گفت‌و‌گو با پانا، درباره انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال گفت: « آلکنو و کاستلانی هر دو از مربیان مطرح در والیبال دنیا جزء اسم و رسم دارها هستند. اما هر کدام فلسفه جداگانه‌ای در مربیگری دارند. آلکنو نماینده والیبالی است که بیشتر ما آن را با فیزیک برتر و قدرت بدنی بازیکنانش می شناسیم و کاستلانی یک مربی نزدیک به والیبال ایران و از مکتب ولاسکو است. »

کارشناس والیبال کشورمان تاکید کرد: « هر کدام از این مربی‌ها ویژگی‌ها و شاخص‌های قابل احترامی در والیبال دارند و جزء مربیان مطرح و با دانش دنیا محسوب می‌شوند، اما به نظرم آلکنو اگر چه از شرق می‌آید و برخی معتقدند مربیان بلوک شرق با والیبال ما همخوانی ندارند اما به نظرم خصوصیات منحصر به فردتری دارد و در این مقطع کوتاه نیاز والیبال ما را بهتر مرتفع می‌کند. »

وی ادامه داد: « هدف اصلی فدراسیون والیبال میدان المپیک است و هر دوی این گزینه‌ها در صورتی که برای تیم ملی انتخاب شوند تنها تا پایان المپیک با تیم ملی قرارداد دارند، بنابراین بحث ما برای بازه زمانی کوتاه مدت است و با توجه به اینکه آلکنو به لحاظ داشتن سابقه حضور در المپیک و داشتن دو مدال طلا و برنز از این رویداد بزرگ و همچنین مدیریت عالی و نظم ذهنی قوی‌ تر و البته کاریزمای بیشتر بر کاستلانی مرجح است. »

گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی والیبال ایران را بیشتر بشناسید

ولادیمیر آلکنو
ولادیمیر از سال ۲۰۰۱ به مربیگری روی آورد. آلکنو در اولین تجربه خود به عنوان مربی با باشگاه تورس قرارداد بست. قهرمانی در جام حذفی فرانسه اولین دستاورد او بود و در سال ۲۰۰۴ با قهرمانی در پرو‌آ افتخارات خود را تکمیل کرد. آلکنو در سه سال حضور خود در مسکو موفق به کسب قهرمانی سوپر لیگ والیبال روسیه ۲۰۰۶ و قهرمانی جام حذفی روسیه در سال ۲۰۰۷ شد و سال بعد هدایت تیم ملی والیبال روسیه را بر عهده گرفت و تا سال ۲۰۰۸ عملکردی درخشان را از خود به جای گذاشت و توانست با هدایت خود روسیه را به مدال نقره جام جهانی و لیگ جهانی ۲۰۰۷، و مدال برنز بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ برساند.


آلکنو در فصل ۲۰۰۸ هدایت باشگاه والیبال زنیت‌کازان را بر عهده گرفت و تا سال ۲۰۱۴ پنج قهرمانی سوپر لیگ والیبال روسیه را به دست آورد و در سال ۲۰۱۰ برای هدایت تیم ملی روسیه بازگشت. در حالی که به عنوان سرمربی زنیت‌کازان باقی ماند. مدال طلا جام جهانی و لیگ جهانی ۲۰۱۱ از اولین دستاوردهای او برای روس‌ها بود. در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ روسیه را به فینال رساند و با غلبه بر برزیل مدال طلا المپیک را برای روسیه به ارمغان آورد و در سال ۲۰۱۲ از هدایت تیم ملی روسیه انصراف داد.

دانیل کاستلانی
بازیکن سابق، مربی فعلی والیبال اهل آرژانتین است. کاستلانی در حال حاضر هدایت فنرباغچه را بر عهده دارد. او از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۸ عضو تیم ملی والیبال آرژانتین بود.

فردا قرار است جلسه هیئت‌رئیسه فدراسیون والیبال برگزار شود تا رئیس فدراسیون در مورد آخرین وضعیت مذاکره با گزینه‌های ایران گزارشی ارائه دهد. با توجه به شرایط موجود و البته تمایل هر دو طرف (فدراسیون والیبال و آلکنو) به نظر می‌رسد این سرمربی روس در یک قدمی نیمکت تیم ملی والیبال قرار گرفته است و حتی دبیر فدراسیون هم از توافقات نهایی این گزینه صحبت کرده است اما هنوز قراردادی مکتوب نشده است‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار