پیوستن هنرمندان کشور به طرح کاپ

تهران (پانا) - معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند از پیوستن هنرمندان کشور به طرح کاپ خبر داد و گفت طرح کاپ به شبکه سینمای خانگی رسید.

کد مطلب: ۱۱۳۹۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
پیوستن هنرمندان کشور به طرح کاپ

نرگس رجایی در گفت‌وگو با پانا با بیان این مطلب گفت: با توجه به ضرورت ارتقاء فرهنگ جداسازی و تفکیک پسماند خشک از تر در مبدا، که موجب حفظ محیط زیست و کاهش قابل توجه پسماند تولیدی در تهران و کاهش هزینه های شهرداری خواهد شد، ضروری است ضمن ایجاد بستر لازم برای اجرای این طرح، فرهنگسازی مناسب نیز به منظور همراهی شهروندان با این طرح صورت گیرد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند اضافه کرد: در همین راستا سال گذشته پس از اطلاع رسانی گسترده در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر و پیوستن بیش از 200 نفر از هنرمندان کشور به طرح کاپ تحت عنوان "همیاران کاپ"، این بار و در اقدامی جدید نسبت به همکاری با دست اندرکاران فیلم سینمایی فصل فراموشی فریبا جهت پخش در سینمای خانگی کشور اقدام شد.
وی ادامه داد: با توجه به حضور پررنگ سازمان مدیریت پسماند در جشنواره بین المللی فیلم فجر سال گذشته، اهدای جایزه «کاپ» به فیلم های مروج کاهش پسماند، و برپایی پیشخوان‌های آموزشی در این زمینه، توانستیم جمع قابل توجهی از هنرمندان را به عنوان همیاران کاپ با خود همراه کنیم.
رجایی افزود: در این همکاری مشترک مقرر شده موشن و تیزر رئال آموزشی پیرامون طرح "شنبه های بدون پسماند" در ابتدا و انتهای فیلم پخش و جملات آموزشی مورد نظر بر روی بسته بندی و پوستر فیلم درج شود.
شایان ذکر است که با عنایت به اجرایی شدن طرح شنبه های بدون پسماند در شهر تهران و لزوم اطلاع رسانی به شهروندان در این خصوص به منظور مشارکت حداکثری در جمع آوری پسماندهای خشک، سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در نظر دارد ضمن بهره گیری از پتانسیل های متعدد موجود در عرصه سینما و رسانه نسبت به افزایش سطح اطلاعات و آگاهی شهروندان تهرانی و حتی سایر شهر و روستاهای کشور پیرامون موضوع مهم کاهش پسماندها اقدام کند.
گفتنی است طرح کاپ در گام نخست با حمایت از فیلم سینمایی " فصل فراموشی فریبا" ساخته عباس رافعی به شبکه سینمای خانگی کشور پیوست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار