تحقق ۱۰۰ درصدی درآمد‌های پیش‌بینی‌شده مالیاتی در ۷ ماهه امسال

تهران ( پانا) - رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از تحقق حدود ۱۰۰ درصدی درآمد‌های پیش بینی شده مالیاتی در هفت ماهه امسال خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
تحقق ۱۰۰ درصدی درآمد‌های پیش‌بینی‌شده مالیاتی در ۷ ماهه امسال

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، امید علی پارسا، با بیان این که هوشمند سازی نظام مالیاتی، از مهمترین اولویت‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی و مهمترین برنامه سازمان امور مالیاتی کشور است گفت: بدون تردید یکی از مهمترین دستاورد‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال‌های اخیر، هوشمندسازی نظام مالیاتی بوده که مهمترین پیامد آن، تحقق 97 درصدی درآمد‌های مالیاتی سال 1397، تحقق 102 درصدی درآمد‌های مالیاتی سال 98 و همچنین تحقق حدود 100 درصدی درآمد‌های پیش بینی شده هفت ماهه امسال بوده که اینچنین عملکردی، بسیار قابل ملاحظه و کم سابقه است.

پارسا تصریح کرد: تحقق درآمد‌های مالیاتی سال‌های اخیر، در حالی اتفاق افتاده که کشور با تحریم‌های شدید اقتصادی رو به رو بوده و تحقق کامل درآمد‌های مالیاتی، بدون افزایش نرخ مالیات‌ها و فشار بر مودیان فعلی و تنها با تمرکز بر شناسایی مودیان جدید، مبارزه با فرار‌های مالیاتی و وصول مطالبات مالیاتی رقم خورده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، همچنین گفت: از ابتدای سال 1397 تا مهرماه سال 1399 از محل اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، رقمی معادل 60 هزار میلیارد تومان در قالب عوارض و به منظور توسعه شهری و روستایی، در اختیار شهرداری‎ها و دهیاری‌های سراسر کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین مجموع مالیات قابل تخصیص به بخش سلامت (وزارت بهداشت و درمان) از سال 1397 تا مهرماه سال 1399، حدود 18 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه به سهم ورزش‌های همگانی از مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: از سال 1397 تا مهرماه 1399، حدود چهار هزار و 600 میلیارد تومان از بابت سهم 27 صدم درصدی ورزش همگانی از مالیات و عوارض ارزش افزوده وصول شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار