بیماران کرونایی بدحال در آذربایجان‌غربی به ۳۱۰ نفر رسید

ارومیه(پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به روند افزایشی ابتلا به بیماری کرونا، بستری و فوتی ناشی از این بیماری خبر داد تعداد بیماران کرونایی بدحال در استان که در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند، به رقم بی سابقه ۳۱۰ نفر افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۱۳۸۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد
بیماران کرونایی بدحال در آذربایجان‌غربی به ۳۱۰ نفر رسید

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، جواد آقازاده افزود: از این تعداد، وضعیت ۸۱ نفر بسیار وخیم بوده و زیر ونتیلاتور قرار دارند.

وی با اشاره به افزایش تعداد بستری های بیماران حاد تنفسی در آذربایجان غربی اضافه کرد: یک هزار و ۷۰۸ نفر با مشکلات تنفسی در استان بستری بوده که از این تعداد، ۹۴۷ نفر مبتلا به کرونا و ۷۶۱ نفر نیز مشکوک هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۵۰ نفر با مشکل حاد تنفسی در مراکز درمانی استان بستری و متاسفانه ۹ نفر بر اثر این بیماری، جان خود را از دست داده اند.

آقازاده با اشاره به مثبت شدن تست کرونای ۱۰ فوت شده روزهای گذشته در آذربایجان غربی بیان کرد: تعداد کل فوتی های ناشی از شیوع بیماری کرونا در آذربایجان غربی به ۲ هزار و ۳۴۱ نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: از ۹ فوتی ۲۴ ساعت گذشته سه نفر مربوط به سلماس، ۲ نفر مربوط به هرکدام از شهرستان های ارومیه و میاندوآب و یک نفر مربوط به شهرستان خوی است.

آذربایجان‌غربی طی بیش از هشت ماه شیوع بیماری کرونا در کشور، سه خیز شیوع را پشت سرگذاشته و به نظر می‌رسد شاهد آغاز خیز چهارم این بیماری در استان باشیم که البته به احتمال زیاد خطرناک‌تر از گذشته خواهد بود.

تاکنون حدود ۵۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در دنیا و نزدیک به ۷۵۰ هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

از مجموع یک میلیون و ۳۱۷ هزار نفر جان باخته بر اثر کرونا در کشورهای مختلف دنیا نیز، ۳.۱ درصد مربوط به ایران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار