برگزاری ششمین دوره گرامیداشت هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس

شیراز(پانا)-معاون مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس عناوین برگزاری ششمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی که در مدارس از ۲۲ تا ۲۸ آبان ماه شروع می‌شود را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری ششمین دوره گرامیداشت هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس

وفایی گفت: قبل از هر چیز لازم است به مقام آن عزیزانی که در مسیر مبارزه با اعتیاد و کاهش آسیب های اجتماعی جان خودشان را مخلصانه به میان آورده‌اند سر تعظیم و تکریم فرو آوریم و از آن عزیزان طلب شفاعت و یاری در این مسیر کنیم.
او با بیان اینکه اصلی ترین محیط هدف برای اجرای برنامه‌های آموزش، پیشگیری اولیه از اعتیاد و کاهش آسیب های اجتماعی مدرسه است، افزود: آموزش های مدرسه می تواند محور پیشگیری و مقابله با رفتار های پر خطر و آموزش مهارتهای شهروندی باشد.
وفایی ادامه داد: از آنجا که در شرایط کنونی به خاطر ویروس کرونا دسترسی به دانش آموزان به صورت غیر حضوری است، شکل انجام برنامه ها نیز متناسب با این شرایط در تمام مدارس استان و با بهره گیری از تمام ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی به صورت غیر حضوری و مجازی انجام می شود.
معاون اداره مراقبت در برابر اسیب های اجتماعی آموزش و پرورش فارس یکی از مهمترین ظرفیت های موجود را استفاده از فضای مجازی به ویژه شبکه شاد دانست و عنوان کرد: تمام همکاران ما در ادارات آموزش و پرورش استان در تولید محتوا و افزایش آگاهی های لازم در زمینه ارتقاء سطح کیفی مهارتهای زندگی بر اساس سبک زندگی اسلامی ایرانی تلاش های زیادی داشته اند که ان شاء الله به شکل مقتضی در اختیار ذینفعان و مخاطبان قرار خواهد گرفت.
وفایی اضافه کرد: همین فضای مجازی هم اگر هدایت شده نباشد خودش می تواند یک آسیب باشد که دغدغه مقام معظم رهبری است و باید در این زمینه هم آگاهی های لازم به دانش آموزان و خانواده ها داده شود.
او در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و مبارزه با اعتیاد اظهار کرد: جلب مشارکت سازمان های مردم نهاد و ظرفیت های بومی و محلی می توانند نقش بسزایی را ایفا کنند. برگزاری کارگاه آموزشی برای همکاران،اولیا و دانش آموزان نیز در این هفته بصورت مجازی پیش بینی شده است.
این مقام مسئول هدف از برگزاری ویژه برنامه های این هفته را جریان سازی فرهنگی در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و رفتارهای پر خطر و اصلاح نگرش های رایج کودکان و نوجوانان در زمینه رفتارهای پر خطر دانست و مشارکت عمومی برای کاهش عوامل مخاطره آمیز در کودکان و نوجوانان را با الگوگیری از سند تحول بنیادین برشمرد.
عناوین ششمین دوره گرامیداشت هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس که از روز پنجشنبه 22 آبان تا 28 آبان ادامه خواهد داشت به شرح زیر است که در اختیار ادارات آموزش و پرروش استان قرار گرفته است:
روز پنجشنبه ۲۲ آبان ماه کودکان و نوجوانان عوامل مخاطره آمیز و رفتارهای پرخطر، جمعه ۲۳ آبان ماه سبک زندگی اسلامی، چهارچوبی برای خودمراقبتی و مصونیت در برابر آسیب‌های اجتماعی، شنبه ۲۴ آبان ماه مشارکت برای فراگیرسازی برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در مدرسه، خانواده و محله است. یکشنبه ۲۵ آبان ماه کودکان و نوجوانان مدرسه، هشدار و توانمندی در برابر آسیب‌های اجتماعی، دوشنبه ۲۶ آبان ماه، کانون یاریگران زندگی الگوی همیاری برای پیشگیری، سه شنبه ۲۷ آبان ماه، کودک و نوجوان، سواد رسانه و خودمراقبتی در فضای مجازی و چهارشنبه ۲۸ آبان ماه با عنوان آگاه سازی عمومی و توانمندسازی و مهارت همگانی برای مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی است.
وفایی تاکید کرد: یکی از برنامه های مهم، یاریگران زندگی است که شعار اصلی و محوری تمام فعالیت ها در این هفته است و همکاران عزیز ما در مدارس استان باید نسبت به تشکیل کانون یاریگران زندگی اقدام کنند و شعار (یاریگر هم باشیم) گفتمان مشترک همه دانش آموزان در این هفته و یا در بطن زندگی جمعی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار