هوای تهران در محدوده قابل قبول

تهران (پانا) - براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته و هم‌اکنون در محدوده قابل قبول است و تداوم این شرایط طی روز دور از انتظار نخواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۳۸۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
هوای تهران در محدوده قابل قبول

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که در نخستین ساعات امروز (۲۲ آبان ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته است.

طی روز با تداوم وضعیت مساعد جوی شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد. همچنین پیش‌بینی می‌شود در ساعات پایانی امشب (۲۲ آبان ماه) با وجود افزایش ترافیک شبانگاهی در بیشتر مناطق، کیفیت هوا در وضعیت قابل‌قبول قرار بگیرد که به‌ دلیل حاکمیت ناپایداری جوی، وزش باد مؤثر همراه با بارش پراکنده باران است.

این شرایط جوی تا صبح فردا (۲۳ آبان ماه) ادامه خواهد داشت و با کاهش ترافیک در روز تعطیل شاهد کاهش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق خواهیم بود.

تداوم ناپایداری جوی همراه با وزش باد مؤثر و بارش باران طی روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و به‌تدریج در اواخر وقت از میزان ناپایداری جوی و تندی باد کاسته و برغلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزوده خواهد شد، بااین‌وجود پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۸ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۳ است‌ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار