بازار بی رونق خودرو در انتظار تثبیت نرخ ارز

تهران(پانا) - رکود ادامه‌دار بازار خودرو از ماه‌های گذشته که معاملات را در عمل قفل کرده، این روزها به اوج خود رسیده و با توجه به رفتار نوسانی دلار، خریداران از ترس زیان بیشتر دست از خرید کشیده‌اند. کارشناسان معتقدند تثبیت نرخ ارز می‌تواند به بازگشت رونق به این بازار بیانجامد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد
بازار بی رونق خودرو در انتظار تثبیت نرخ ارز

به گزارش ایرنا، در حالی که از هفته گذشته و در پی اتفاقات سیاسی خارجی، نرخ ارز روند نزولی در پیش گرفته بود و این کاهش به ریزش شدید قیمت ها در بازار خودرو ها منجر شده بود، اما در یکی دو روز گذشته شاهد افزایش ۲ تا سه درصدی قیمت خودروها بودیم.

«نعمت الله کاشانی‌نسب» رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت در این زمینه گفت: بازار همچون هفته‌های گذشته در رکود کامل است و هیچ خرید و فروشی انجام نمی‌شود.

وی بیان‌ کرد: افزایش نرخ ارز در یکی دو روز گذشته سبب شده تا رشد ۲ تا سه درصدی قیمت‌ها را برای خودروهای داخلی، مونتاژی و خارجی شاهد باشیم.

کاشانی نسب تاکید کرد: نوسانات نرخ ارز سبب شده تا ترس مردم از خرید خودرو بیش از هفته‌های گذشته شود، زیرا می‌ترسند خرید کنند اما دوباره قیمت‌ها کاهش یابد.

نائب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت تاکید کرد: این روزها همه چیز به تثبیت نرخ ارز بستگی دارد که در این صورت، بازار جان تازه‌ای خواهد یافت.

یکی دیگر از فعالان بازار خودرو، به‌طور نمونه پراید را مثال زد که کاهش قیمت تا ۹۵ میلیون تومانی را در روزهای گذشته تجربه کرد و گفت: نه آن روز و نه اکنون که این خودرو در بازه قیمتی ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارد، خریداری در بازار نبوده و نیست.

وی پیش‌بینی‌کرد: قیمت‌ها در همین محدوده باقی بماند و قیمت‌های بالاتری را شاهد نباشیم.

مشاهدات خبرنگار ایرنا از سایت‌های خودرویی و کانال‌های تلگرامی، واتساپی و اینستاگرامی حاکی است: دارندگان خودرو در گروه سایپا امروز برای هر دستگاه پراید ۱۳۱ مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان، پراید ۱۵۱ مبلغ ۱۱۴ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار ۱۲۶ میلیون تومان، تیبا ۲ مبلغ ۱۴۴ میلیون تومان، ساینا ۱۴۵ میلیون تومان، کوییک ۱۵۴ میلیون تومان و برای سراتو ۲۰۰۰ آپشنال مدل ۹۸ رقم ۸۷۵ میلیون تومان مطالبه می‌کردند.

همچنین در گروه ایران‌خودرو، هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۲۱۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به ۲۸۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار به ۲۷۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دستی ۳۳۵ میلیون تومان، پژو پارس ال.ایکس ۲۷۵ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی.ال.ایکس ۲۰۰ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ اس.ال.ایکس ۲۱۰ میلیون تومان، سمند ال.ایکس ۲۰۰ میلیون تومان و هایما اس ۷ به ۷۹۰ میلیون تومان قیمت خورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار