گوشت، نهاده‌های دامی و روغن زیر ذره بین سازمان صمت

تهران(پانا)- معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان با اشاره به اولویت بازرسی های کالاهای اساسی می گوید هر هفته با توجه به شرایط بازار پنج قلم کالای اولویت دار برای تمرکز بازرسی ها و نظارت جدی بر فرآیند تامین و توزیع آنها در طول هفته مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کد مطلب: ۱۱۳۸۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
گوشت، نهاده‌های دامی و روغن زیر ذره بین سازمان صمت

به گزارش سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان «سیدجواد احمدی» اظهار کرد: بازرسان سازمان‌های حمایت و صنعت، معدن و تجارت استان ها در سراسر کشور این هفته بر بازار گوشت قرمز، نهاده های دامی، مرغ زنده و گرم، روغن خوراکی، محصولات فولادی، بازرسی خاص و ویژه خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تمرکز این بازرسی‌ها توجه به ثبت کالا در سامانه جامع انبارها بوده است، خاطرنشان کرد: ۱۷ قلم کالای اساسی در اولویت بازرسی‌ها قرار دارد که هر هفته با توجه به شرایط بازار پنج قلم کالای اولویت دار برای تمرکز بازرسی ها و نظارت جدی بر فرآیند تامین و توزیع آنها در طول هفته مورد بررسی قرار می‌گیرد.

احمدی با اشاره به اهمیت زمان در رسیدگی به پرونده‌های متخلفان، تاکید کرد: برابر جمع بندی های از سوی سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها طی هفت ماه اول سال جاری افزون بر ۸۵۰ هزار مورد بازرسی مرتبط با کالاهای اولویت دار از واحدهای صنفی و غیرصنفی در سراسر کشور انجام شد که در نهایت منجر به تشکیل ۳۸ هزار و۵۹۳ پرونده به ارزش ۳۵۹ میلیون تومان شده است و برای رسیدگی و صدور حکم به ادارات کل تعزیرات حکومتی استان ها ارجاع داده شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: با راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی از این پس، مراحل تشکیل پرونده و رسیدگی به آن شفاف خواهد شد.

سیدجواد احمدی تصریح کرد: بازرسان این سازمان و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها، انبارها و مراکز نگهداری کالا رصد شده و بازرسی‌ها در سطح بازار نیز با تمرکز بر اقلام و نیازهای ضروری مردم تداوم دارد و از تخلفات احتمالی جلوگیری می شود.

وی برخورد با پدیده احتکار، اختفاء و امتناع از عرضه، گرانفروشی و کم فروشی، عدم صدور فاکتور، اعلام موجودی، حراج غیرمجاز را از مواردی برشمرد که باید بازرسان این سازمان و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان های سراسر کشور در اولویت های بازرسی خود از بازار قرار دهند.

جوادی همچنین اظهار کرد: مردم کشور همانند گذشته در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه ها، با شماره تلفن ۱۲۴ این سازمان و ستادهای خبری سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور تماس گرفته و تخلفات را گزارش دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار