سارقان کابل های روشنایی معابر زنجان تحت پیگرد قانونی هستند

زنجان (پانا) - رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، در خصوص سرقت های اخیر کابل ها و تجهیزات روشنایی معابر در استان زنجان سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۳۷۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد
سارقان کابل های روشنایی معابر زنجان تحت پیگرد قانونی هستند

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، علیرضا علیزاده رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این شرکت در خصوص سرقت های اخیر کابل ها و تجهیزات روشنایی معابر در استان زنجان سخن گفت.
وی با اشاره به نقش روشنائی در تأمین امنیت همشهریان و جلوگیری از بروز خسارت و تصادفات تصریح کرد: در هفته های اخیر آمار سرقت تاسیسات شرکت توزیع برق استان زنجان در حوزه شهری زنجان افزایش یافته است، و بدین منظور با همکاری فرماندهی نیروی انتظامی استان، سارقان تحت پیگرد قانونی قرار دارند.
علیزاده افزود: هر بار که قطعه‌ای از کابل‌های برق به سرقت می‌رود مردم به اجبار باید خاموشی‌های چند ساعته را تحمل نمایند تا تعمیرات و جایگزینی‌های لازم توسط شرکت توزیع نیروی برق انجام گیرد، از سویی دیگر برخی اوقات همین قطعی‌های برق سبب آسیب به لوازم خانگی مشترکین شده و به لحاظ اقتصادی مشکلاتی را دامن‌گیر مردم می‌کند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان ادامه داد: در سطح استان بیش از 5 هزار و 700 کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق وجود دارد که سالانه بر اساس برنامه‌ ریزی‌های موجود در مسیر‌هایی که امکان سرقت سیم‌های مسی بالا است به کابل‌های خودنگهدار تبدیل می‌شود و به میزان قابل توجهی، وقوع سرقت کاهش می یابد.
وی تأکید کرد: در طول روز‌های اخیر بنا بر اعلام سرهنگ جعفر رحمتی رئیس پلیس آگاهی استان زنجان چند تن از سارقان کابل و سیم‌های مسی که اقدام به سرقت از سطح روستا‌ها و شهرستان‌ها کرده‌اند، دستگیر شده و با معرفی به مراجع قضائی باید پاسخگوی اقدام نامناسب خود باشند.
شایان ذکر است در هفته های گذشته مسیرهای بلوار شریعتی (حد فاصل میدان ولیعصر تا پل ولیعصر و حد فاصل میدان پروین اعتصامی تا میدان ولیعصر)، اتوبان 22 بهمن و خیابان اصلی نیکسازان به خاطر سرقت کابل روشنایی در خاموشی فرو رفت، که این شرکت به منظور بازسازی و تامین روشنایی مجدد مسیرهای مزبور اقدام به تامین اعتباراز منابع داخلی نموده و در صورت تامین منابع مالی، پروژه های یاد شده سریعاً اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار