درخشش هنرجویان رشته‌های فنی فارس در کنکور 99

۱۷ رتبه تک رقمی و ۷۹ رتبه زیر ۱۰۰ در کنکور فنی فارس ثبت شد

شیراز (پانا)- به گفته رئیس اداره فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش فارس، در رشته های دارای آزمون و کنکور،27 نفر در رشته‌های بدون آزمون، 52 نفر از هنرجویان هنرستان ها، موفق به کسب رتبه زیر 100 برای ورود به دانشگاه در سال تحصیلی 1400-1399 شده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۳۷۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد
درخشش هنرجویان رشته‌های فنی فارس در کنکور 99

احد عباسی در گفت‌وگو با پانا، با بیان اینکه تعداد هنرجویان فنی و حرفه‌ای در استان فارس ۵۷ هزار و ۵۶۴ نفر که از این تعداد ۲۵ هزار و ۶۲۶ نفر هنرجوی رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ۳۱ هزار و ۹۳۸ نفر در رشته‌های کاردانش مشغول به تحصیل هستند، گفت: تقریبا رتبه فارس در سهم کارودانش و فنی و حرفه ای 34 درصد از دانش‌آموزان متوسطه دوم است.

او با بیان اینکه از 32 رشته فنی موجود در استان، هنرجویان در 9 رشته در کنکور باهم به رقابت می‌پردازند، و در سایر رشته ها با توجه به سوابق تحصیلی رقابت می کنند، افزود: امسال در آمار قبولی در کنکور بدون آزمون و با آزمون هنرجویان فارس رشد قابل توجهی نسبت به سال قبل داشته‌اند به طوریکه رتبه‌های زیر صد استان در سال گذشته 32 نفر بوده و امسال به 80 نفر در کنکور با آزمون رشد داشته است.

او ضمن قدردانی از زحمات همکاران و هنرآموزان فنی و حرفه‌ای در سطح استان فارس ادامه داد: در آزمون بدون کنکور نیز در سال قبل 12 نفر قبولی داشتیم که امسال این تعداد به 52 نفر افزایش یافته است.

عباسی تعداد کل هنرستان‌های استان فارس را ۴۸۲ هنرستان اعلام کرد که از این تعداد ۱۹هنرستان شبانه‌روزی، ۱۶۲ هنرستان فنی‌وحرفه ای و ۳۲۵ هنرستان کاردانش هستند.

عباسی با اشاره به شیوع کرونا اظهار کرد: وضعیت تحصیل هنرجویان ما در هنرستان‌ها در دروس نظری و تئوری همانند دانش‌آموزان متوسطه دوم است که بصورت مجازی و در بستر شبکه شاد تدریس می‌شود.

او ادامه داد: برنامه عملی هنرجویان در هنرستان‌هایی که در شهرهای وضعیت سفید و زرد هستند حتما باید حضوری انجام شود چرا که آموزش عملی مخصوصا در رشته‌های فنی یا زمینه صنعت به هیچ عنوان غیرحضوری اتفاق نمی‌افتد و بعضی کار ها را هنر‌جو باید حتما در کارگاه تجربه کند تا یاد بگیرد و در مناطق با وضعیت قرمز و هشدار نیز باید برنامه‌ریزی توسط مدیران انجام شود تا به محض سفید شدن وضعیت با برنامه‌ریزی مناسب اقدام به برگزاری حضوری کارگاه‌های عملی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار