کاهش دمای هوا در بیشتر مناطق کشور

تهران (پانا) - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور تا روز شنبه ۲۴ آبان گفت طی این مدت دمای هوا در بیشتر مناطق کشور کاهش می‌یابد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
کاهش دمای هوا در بیشتر مناطق کشور

صادق ضیاییان درباره وضع جوی کشور به پانا گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز (۲۰ آبان) در نیمه غربی کشور و به‌تدریج در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی افزایش ابر و بارش باران گاهی همراه با رگبار رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه (۲۱ و ۲۲ آبان) سامانه بارشی علاوه بر این نواحی در بخش‌هایی از مناطق مرکزی، شمال شرق و شرق کشور نیز گسترش می‌یابد، گفت: شدت بارش طی این دو روز در نواحی از جنوب غرب و سواحل غربی دریای خزر خواهد بود.

ضیاییان با بیان اینکه این سامانه بارشی طی روز جمعه (۲۳ آبان) در بیشتر مناطق کشور به جز نواحی از شمال غرب و شمال شرق فعالیت دارد، گفت: طی روز شنبه (۲۴ آبان) این سامانه از جنوب شرق کشور خارج می‌شود همچنین طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۲ و ۲۳ آبان) در نواحی شمال شرق کشور کاهش محسوس دما - بین ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد - دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی پنج روز آینده در سایر مناطق کشور روند کاهش دما خواهیم داشت و در ارتفاعات مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود. طی سه روز آینده نیز دریای خزر و سواحل خلیج فارس در استان‌های خوزستان و شمال بوشهر مواج و متلاطم خواهند بود.

وی درباره‌ وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۱ آبان) ابری در بعضی ساعات همراه با بارش پراکنده و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و روز پنج شنبه (۲۲ آبان) نیز نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران، گاهی وزش باد شدید و احتمال رعد و برق با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار