چند ایرانی به دلیل تصادف رانندگی درنیمه اول امسال جان باختند؟

تهران (پانا) - سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد که ​در نیمه نخست امسال ۷۸۹۱ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۳۷۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
چند ایرانی  به دلیل تصادف رانندگی درنیمه اول امسال جان باختند؟

سازمان پزشکی قانونی در تحلیل آمار تصادفات رانندگی درنیمه نخست امسال اعلام کرد: ​در شش ماهه اول سال امسال ۷۸۹۱ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۹۳۵۷ نفر بود، ۱۵.۷ درصد کاهش یافته است. از کل تلفات تصادفات در شش ماهه اول امسال ۶۴۴۶ نفر مرد و ۱۴۴۵ نفر زن بودند.

در این مدت استان های تهران با ۵۹۷، فارس با ۵۸۵ و خراسان رضوی با ۵۱۷ فوتی بیشترین و استان های ایلام با ۵۱، کهگیلویه و بویراحمد با ۹۳ و چهار محال و بختیاری با ۱۱۴ فوتی کمترین آمار تلفات را داشته اند.

طی این مدت همچنین از کل تلفات تصادفات ۵۲۴۲ نفر در محورهای برون شهری، ۲۰۷۵ نفر در مسیرهای درون شهری، ۵۳۳ نفر در مسیرهای روستایی و ۹ نفر در راه های اختصاصی جان خود را از دست داده اند. ۳۲ نفر نیز در سایر مسیرها در پی حوادث رانندگی جان باخته اند.

تعداد مصدومین حوادث رانندگی شش ماهه نخست امسال نیز که به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده اند، ۱۴۶ هزار و ۶۱۰ نفر اعلام شده است که از این تعداد ۱۰۹ هزار و ۹۸۶ نفر مرد و ۳۶ هزار و ۶۲۴ نفر زن بودند و آمار مصدومین حوادث رانندگی در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵.۱ درصد کمتر شده است.

در شهریور ماه امسال نیز ۱۵۶۰ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳.۲ درصد کاهش یافته است. از کل تلفات تصادفات این ماه ۱۲۶۱ نفر مرد و ۲۹۹ نفر زن بودند. تعداد مصدومین شهریور امسال هم با کاهش ۱۹.۶ درصدی به ۲۹ هزار و ۲۳۴ نفر رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار