آنچه باید در مورد کاشت مو بدانیم

تهران (پانا) - به‌گفته یک متخصص پوست و مو کاشت مو باعث رشد مجدد موی سر می‌شود، بعد از کاشت اولیه طی شش ماه تا یکسال آتی، موهای سر به مرور رشد می‌کنند، البته بیمار برای نتیجه گیری بهتر و نهایی باید به مدت یکسال صبر کند.

کد مطلب: ۱۱۳۷۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
آنچه باید در مورد کاشت مو بدانیم

به‌گزارش ایسنا، حمیده عظیمی، با اشاره به نوع ریزش موی سر، اظهار کرد: ریزش موی سر به دو صورت منتشر و ناحیه‌ای رخ می‌دهد که در ریزش موی منتشر، حجم موی سر، یکسان و به مرور زمان کم می‌شود ولی در ریزش موی ناحیه‌ای، تنها قسمتی از موی سر به صورت یکجا می‌ریزد.

وی با اشاره به علت‌های ریزش موی سر از نوع منتشر، گفت: علل مختلفی از جمله وجود اختلالات تیروئیدی، کم خونی، کمبود آهن و زینک، انجام رژیم‌های غذایی دشوار برای کاهش وزن در مدت زمان کوتاه، وجود هرگونه استرس حاد، بروز مسائل هورمونی در مردان و زنان می‌تواند باعث کاهش حجم یا ریزش موی سر از نوع منتشر شود.

وی با تاکید بر این‌که ریزش موی سکه‌ای نیز جزوی از ریزش موی سر ناحیه‌ای است، افزود: علت ریزش موی ناحیه‌ای نیز می‌تواند ناشی از وجود عفونت‌های قارچی در بدن شود، همچنین گاه فرد به دلیل وجود مسائل عصبی، موی ناحیه‌ای از سر خود را می‌کند.

عظیمی با بیان این‌که ریزش موی سر مسائل روحی و روانی را به دنبال دارد، گفت: ریزش موی سر باعث کاهش اعتماد به نفس افراد می‌شود، ازاین رو فرد همواره به دنبال بهبود وضعیت بوده و کاشت مو روشی برای رفع این مشکل است.

وی با بیان این‌که انتخاب بیمار برای کاشت مو بسیار مهم است، گفت: ابتدا باید علل ریزش موی فرد بررسی و به طور دقیق مشخص شود، افرادی که دچار ریزش‌های ناحیه‌ای بر اثر سوختگی یا تصادف شده‌اند، بعد از تشخیص پزشک می‌توانند نسبت به انجام کاشت مو اقدام کنند.

وی با اشاره به این‌که افراد سیگاری یک ماه قبل از انجام کاشت مو باید مصرف دخانیات را متوقف کنند، افزود: قبل از انجام کاشت مو، سوالات متعددی از افراد پرسیده می‌شود، فرد نباید سابقه‌ی جراحی قلب داشته یا تعویض مفصل انجام داده باشد.

این متخصص پوست و مو با بیان این‌که شرایط خاصی برای کاشت مو لازم است که باید رعایت شود، بیان کرد: سوالات و معاینات و آزمایشات در قالب غربالگری از بیمار قبل از کاشت مو به طور کامل انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که فرد به عنوان کاندیدای کاشت مو انتخاب می‌شود باید شرایط خاص کاشت مو را در نظر داشته باشد و اینگونه نیست که هر فردی نتیجه‌ی‌مثبتی در کاشت مو مشاهده کند.

وی با تاکید بر این‌که وجود تیم متخصص پزشکی برای انجام کاشت مو بسیار اهمیت دارد، چرا که یک عمل تقریبا هشت ساعته روی بیمار انجام می‌شود، بیان کرد: اگر دقت کافی درعمل کاشت مو نشود، عوارضی مانند ایجاد عفونت در محل کاشت رخ خواهد داد.

عظیمی با بیان این‌که امروز، عمل کاشت مو با تکنولوژی جدید و به صورت دانه‌ای انجام می‌شود، گفت: با شیوع کرونا، انجام تست‌های اولیه تشخیص کرونا نیز برای بیماران ضروری است.

وی با بیان این‌که قطعا انجام کاشت مو به طور صحیح نتیجه‌ی مثبتی خواهد داشت، گفت: اگر کاشت موی سر توسط تیمی متخصص به درستی انجام‌شود، بیش از ۹۰ درصد موها بعد از کاشت رشد می‌کنند؛ اما اگر مراحل و مسائل جزیی کاشت مو به طور دقیق رعایت نشود، قطعا به نتیجه‌ای مثبت منجر نخواهد شد.

این متخصص پوست و مو بیان کرد: کاشت مو برای کسانی که سابقه‌ی تعویض مفصل و دریچه‌ای در قلب دارند، انجام نمی‌شود؛ همچنین کاشت مو در بیماران دیابتی نیز باید با انجام تمهیدات لازم از جمله کنترل‌ قند خون و تجویز آنتی بیوتیک انجام شود، تا بتوان از عوارض آن به موقع جلوگیری کرد.

وی با بیان این‌که بیماری پوستی نیز در برخی از بیماران باعث ریزش موی سر می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر متخصص کاشت مو، معاینات اولیه را قبل از عمل کاشت مو به درستی انجام دهد، این بیماری قابل تشخیص بوده و درمان می‌شود؛ در اصل باید شش ماه صبر کنیم تا این بیماری به طور کامل درمان شده و سپس کاشت مو انجام شود.

وی با بیان این‌که مردان، بیشتر مراجعه کنندگان جهت کاشت مو هستند، گفت: زنان نیز در مواردی که دچار سوختگی شده یا به صورت ناحیه‌ای دچار ریزش مو می‌شوند، اقدام به این کار می‌کنند؛ در برخی موارد نیز بستن موهای سر به صورت سفت، یکی از عوامل ریزش ناحیه‌ای موی سر زنان است‌.

عظیمی افزود: ریزش موی سر به دلیل مسائل هورمونی در زنان که منجر به کاشت مو شود، نسبت به آقایان بسیار کم‌تر است.

وی در خصوص خشکی موی سر نیز یادآور شد: علت خشکی موی سر ناشی از دستکاری است و این دستکاری می‌تواند استفاده از رنگ مو یا اتو کردن باشد که باعث شکنندگی و کم پشتی موی سر می شود.

وی افزود: در این رابطه توصیه می‌شود که افراد برای جلوگیری از خشکی موی سر، از شوینده‌های قوی استفاده نکرده و بعد از حمام نیز برای رفع خشکی موی سر از روغن های طبیعی ترمیم کننده مانند روغن آرگان و بادام شیرین استفاده کنند تا ساقه‌های موی سر از حالت خشکی خارج شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار