حسین حقیقی: سبک درست موسیقی برای نوجوانان نداریم

تهران (پانا) _ حسین حقیقی در نمایشگاه روز نوجوان در مصاحبه با پانا اشاره کرد که امروزه ما هیچ آهنگ مناسب و درستی برای قشر بزرگ و وسیع نوجوانان نداریم.

کد مطلب: ۱۱۳۶۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
حسین حقیقی: سبک درست موسیقی برای نوجوانان نداریم

حسین حقیقی یکی از خوانندگان انقلابی و سرشناس است که یکی از کارهای شاخص او نماهنگ (ایستاده‌ایم) است که پس از انتشار، سر و صدای زیادی کرد و مورد توجه تمام قشرهای جامعه قرار گرفت. در نمایشگاه روز نوجوان باشگاه هنر و رسانه نوجوان که حسین حقیقی نیز یکی از میهمانان این نمایشگاه بود؛ گفت و گویی درباره موسیقی موجود برای قشر نوجوان داشتیم که در ادامه به آن می پردازیم.

حقیقی درباره موسیقی مخصوص نوجوانان گفت: "امروزه ما موسیقی مناسب نوجوانان نداریم. یعنی اینکه موسیقی‌ای هدف گذاری شده برای قشر نوجوان و دهه هشتادی ها تولید نمی شود. نوجوانان طرفدار سبک موسیقی هایی مثل موسیقی های غیرمجاز و نامناسبی هستند که امروزه بسیار افزایش یافته‌اند و مورد توجه و حمایت عجیب نوجوان قرار گرفته است. این مورد توجه و علاقه قرار گرفتن به دلیل ساختار شکنی عجیب و زیاد بسیاری از این موسیقی های غیرمجاز است. نوجوانان در سنی قرار دارند که به ساختار شکنی علاقه دارند و هر چیزی که پیرامون آنها در این راستا حرکت و فعالیت کند را مورد حمایت خود قرار می دهند."

وی افزود:"امروزه ما موسیقی تولید می کنیم که موسیقی خانواده است و نوجوانان نیز شامل این گروه هستند ولی برای تولید کاری مناسب و خوب نیازمند تحقیق و بررسی دقیق و جامع برای شناخت خود نوجوانان و سبک مورد علاقه آنها هستیم. نوجوانان امروز به کیفیت موسیقی هایی که گوش می کنند، دقت لازم نمی کنند و صرفا به فردی که خواننده آن موسیقی است توجه می کنند و در آن موسیقی هر اشتباه یا خطای آوایی صورت بگیرد؛ آن را نادیده می گیرند و در نتیجه افراد دنبال کننده شخص و خواننده می شوند نه دنبال کننده هنر و موسیقی او."

او در این باره ادامه داد: "موسیقی انرژی بخش یکی از سبک های مورد علاقه نوجوانان است ولی هنرمندان و خوانندگان امروزی کمتر به دنبال تولید موسیقی در این سبک هستند. زیرا این نوع از موسیقی های غربی است و خوانندگان بیشتر تمایل به تولید موسیقی های ایرانی شرقی دارند و همچنین سبک غربی که مورد توجه نوجوانان است از سخت ترین و پرزحمت ترین موسیقی های موجود است که به مهارت زیادی برای تلفیق دستگاه های موسیقی متفاوت دارد."

مینو سادات آقائی نژاد، خبرنگار دانش آموز منطقه ۱۰

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار