سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قرچک:

مراقبین سلامت نقش اجتماعی کردن و انتقال آموزه‌های بهداشتی در پرورش نسل آینده را دارند

قرچک(پانا)-سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قرچک بر تبدیل آموزش‌های بهداشتی به فرهنگ تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۶۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
مراقبین سلامت نقش اجتماعی کردن و انتقال آموزه‌های بهداشتی در پرورش نسل آینده را دارند

روح‌الله فراهانی گفت: مراقبین سلامت علاوه بر شرح وظایف سازمانی نقش هدایتگری، الگوی مناسبی برای دانش‌آموزان باید باشند. به‌گونه‌ای برخود کنید که الگوی بارز برای دانش‌آموزان باشید، اگر در رعایت بهداشت فردی و اجتماعی خود و موضوعات ارائه شده پایبند باشید تاثیرگذاری آن نیز در بین دانش‌آموزان بیشتر خواهد بود.

او تصریح کرد: حرف و عمل که رکن اصلی تاثیرگذاری هست باید با یکدیگر برابر باشد، آموزش‌های بهداشتی ارائه شده را به فرهنگ تبدیل کنیم، فرهنگ اجتماعی تاثیر‌گذاری بیشتری دارد باید نسلی تاثیرگذار تربیت کنیم که پویایی و نشاط را به جامعه انتقال دهند.

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قرچک بیان کرد: فرهنگ‌‌سازی را از پایه آغاز کنیم تا تاثیر بیشتر داشته باشد، همانطور که در حوزه ترافیک پلیس راهور با استفاده از دانش‌آموزان کمربند ایمنی و تک سرنشین بودن نفرجلو خودرو را به فرهنگ تبدیل کرد. آنچه که امروز در شرایط کرونایی توسط نظام سلامت تاکید می‌شود، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستن دست‌ها و رها نکردن ماسک و دستکش در محیط اجتماعی است که باید توسط مراقبین سلامت به دانش آموزان آموزش داده شود. انتقال مباحث باید به درستی انجام شود تا دانش‌آموزان درک درست از موضوعات داشته باشند.

او خطاب به مراقبین سلامت که در مدارس فعالیت می‌کنند گفت: از ظرفیت‌های سفیران سلامت که دانش‌آموزان هستند استفاده بهینه داشته باشید، تاثیر آموزش دانش‌آموز به دانش‌آموز بسیار زیاد است و با افزایش سفیران سلامت اصول بهداشتی در مدارس بهتر رعایت می‌شود.

فراهانی در پایان خاطرنشان کرد: محتواهای آموزشی بهداشتی متناسب با شرایط امروز که توسط مراقبین سلامت تهیه می‌شود در گروه‌های مدارس و کلاس‌ها بارگذاری شود و از برنامه‌های انگیزشی برای ترویج برنامه‌های بهداشتی استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار