در گفت‌وگو با پانا

بهروز عطایی: آلکنو گزینه بهتری برای هدایت تیم ملی والیبال است؛ سرمربی جدید باید فضای تیم را کنترل کند

تعطیل شدن لیگ برتر قابل پیش‌بینی بود؛ از سرگیری رقابت‌ها سرمربی‌ها را بیشتر دچار چالش کرد

تهران (پانا) - سرمربی سابق تیم ملی والیبال جوانان ایران معتقد است برای هدایت تیم ملی بزرگسالان ایران در المپیک با توجه به زمان کوتاه باقی مانده، سرمربی روسیه‌ای گزینه بهتری است.

کد مطلب: ۱۱۳۶۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
بهروز عطایی: آلکنو گزینه بهتری برای هدایت تیم ملی والیبال است؛ سرمربی جدید باید فضای تیم را کنترل کند

بهروز عطایی در گفت‌وگو با پانا درباره از سرگیری رقابت‌های لیگ برتر والیبال پس از وقفه یک ماهه به علت شیوع گسترده کرونا ویروس گفت: « در زمان شروع رقابت‌های لیگ برتر والیبال بحث شیوع ویروس کرونا مطرح بود و همه ما پیش‌بینی می‌کردیم که ممکن است رقابت‌های لیگ برتر والیبال به دلیل شرایط فعلی با یک وقفه روبرو شود که این اتفاق هم افتاد و مسابقات لیگ برتر والیبال یک ماه به تاخیر افتاد. »

وی ادامه داد: « در ابتدای شروع مسابقات لیگ برتر والیبال و در هفته‌های اول، تیم‌ها به دلیل اینکه چندین ماه تمرین نداشتند، کاملا آماده نبودند. از هفته پنجم و ششم مسابقات بود که تیم‌ها رفته‌ رفته بهتر بازی کردند. با توجه به اینکه هم اکنون یک ماه دوباره وقفه وجود آمده همان مشکلات و افت کیفیت بازی‌ها به وجود خواهد آمد و تیم‌ها در اوج آمادگی نیستند. طبیعی است که در این شرایط زمان می‌برد تا تیم‌ها خودشان را پیدا کنند و همین موضوع کار را برای سرمربی تیم‌ها سخت می‌کند. من فکر می‌کنم این تعطیلات در وهله اول مربیان را دچار چالش کرد و بعد بازیکنان دچار چالش شدند. »

سرمربی تیم لبنیات هراز آمل در مورد شرایط تیمش در آستانه برگزاری مسابقات اظهار کرد: « ما در این یک ماه تعطیلی تمرینات آماده‌سازی خوبی داشتیم و حتی بازی‌های تدارکاتی را هم برگزار کردیم. خوشبختانه شرایط تیم ما خوب است و در آخرین تست کرونا که انجام دادیم، هیچ یک از بازیکنان ما مبتلا به این ویروس نشده‌اند و با آمادگی در میدان حضور پیدا خواهیم کرد. »

عطایی در مورد برگزاری بازی در نوبت صبح گفت: « فکر می‌کنم یکی دیگر از چالش های ما برگزاری مسابقات در نوبت صبح است. همیشه لیگ والیبال در نوبت عصر برگزار می‌شد و معمولا تیم‌ها در نوبت صبح کارهای بدنسازی با وزنه را انجام می‌دادند؛ اما الان با توجه به شرایط فعلی و فشردگی مسابقات تیم‌ها در نوبت صبح باید بازی کنند، البته طبق استعلامی که ما از فدراسیون والیبال گرفته‌ایم تقریباً تمامی تیم‌ها دو نوبت در صبح بازی می‌کنند. این مسئله ممکن است تیم‌ها را کمی با مشکل روبرو کند، ما قبل از شروع مسابقات تمرینات در نوبت صبح را هم پیگیری کردیم تا بازیکنان به شرایط مسلط باشند. »

وی در مورد بازی با تیم راه یاب ملل مریوان اظهار کرد: « ما سعی می‌کنیم به عملکرد تیم‌ها و شرایطی که در جدول لیگ دارند توجه نکنیم و تنها هدف‌مان روی بازی‌های خودمان باشد تا بتوانیم در شرایط فعلی بهترین عملکرد را داشته باشیم. »

سرمربی سابق تیم ملی والیبال جوانان ایران در مورد گزینه‌های سرمربی تیم ملی والیبال اظهار کرد: « در حال حاضر دو گزینه آلکنو و کاستلانی مد نظر فدراسیون والیبال هستند. این دو سرمربی از نظر فنی عملکرد قابل قبولی دارند، اما دو سبک کاملا متفاوتی دارند. آلکنو سرمربی بلوک شرق و کاستلانی سرمربی از دیار بلوک غرب است. من فکر می‌کنم تا المپیک که بین ۳ الی ۵ ماه زمان داریم، سرمربی تیم ملی والیبال نمی‌تواند خیلی سبک و روش فنی تیم را تغییر دهد، بلکه باید فضای تیم را کنترل کند. »

وی در پایان گفت: « با توجه به سابقه‌ای که آلکنو در میدان المپیک دارد و شناخت بهتری از بازیکنان تیم به واسطه حضور سعید معروف در تیم زنیت کازان دارد، می‌تواند گزینه بهتری برای تیم ملی والیبال باشد. به لحاظ فنی هر دو مربی عملکرد بسیار قابل قبولی دارند، اما از لحاظ کنترل فضای تیم فکر می‌کنم الکنو اثرگذاری بیشتری دارد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار