بهره‌برداری از طرح‌های توسعه سامانه هشدار سیل، یخبندان و زلزله در تهران

تهران (پانا) - رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت سه مرحله از پروژه های مربوط به سامانه های پیش بینی و هشدار سیل، یخبندان و زلزله شامل پیاده سازی مدل های پیش بینی سیل و یخبندان، 4 ایستگاه برف سنجی در مناطق شمالی تهران و 22 ایستگاه شتابنگار جدید زلزله روز شنبه 17 آبان ماه مورد بهره برداری قرار می گیرد.

کد مطلب: ۱۱۳۶۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از طرح‌های توسعه سامانه هشدار سیل، یخبندان و زلزله در تهران

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، رضا کرمی محمدی گفت: مراسم رونمایی از این پروژه ها به صورت مجازی و با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، شهردار تهران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، رئیس سازمان هواشناسی کشور و جمعی از مدیران شهری و خدمات اضطراری برگزار می شود.

کرمی محمدی با اشاره به احداث و راه اندازی 10 ایستگاه باران سنج حوضه‌های شمال تهران در سال گذشته گفت: سامانه نسل 4 پیش بینی و هشدار سیل حوضههای آبریز شمال تهران با همکاری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از طریق اجرای روش های همادی پیش بینی هواشناسی و شبیهسازی هیدرولوژیکی طراحی و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: از سوی دیگر با توجه به نیاز شهر تهران به برنامه های ویژه مدیریت و کنترل برف و یخبندان، 4 ایستگاه جدید برف سنجی با هدف آمادگی برای مقابله با یخبندان در مناطق شمالی تهران نصب شده است که بر اساس آن پایش برخط ارتفاع برف و برنامه ریزی برای بکارگیری تجهیزات و خدمات مقابله انجام می شود.

کرمی محمدی با اشاره به طرح پایلوت سامانه هشدار سریع زلزله مشتمل بر 4 ایستگاه شتابنگاری که در سال 92 در بخش شرقی گسل مشاء با همکاری جایکا اجرا شده بود، گفت: در ادامه تکمیل این پروژه خرید 22 دستگاه شتابنگار جدید زلزله از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و عملیات احداث و تکمیل و راه اندازی تجهیزات پایشی این سامانه به منظور تجزیه و تحلیل اولین سیگنال های دریافتی از زلزله بر روی گسل های اصلی اطراف شهر تهران به پایان رسیده که مورد بهره برداری قرار می گیرد.

کرمی محمدی افزود: به این ترتیب با بهره برداری از سامانه های جدید می توان با برنامه ریزی مناسب در بخش پیشگیری و مقابله از بروز خسارت های اقتصادی و اجتماعی در شرایط بحران های ناشی از زلزله، سیل و یخبندان تا حد زیادی جلوگیری کرد.

به گفته کرمی محمدی، در ادامه این برنامه همچنین از سه کتاب پهنه های گسلی شهر تهران، شناسایی زمین¬لغزش های شهر تهران و سازندهای آبرفتی شهر تهران که از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران منتشر شده است، رونمایی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار