فعالیت سامانه بارشی در نقاط مختلف کشور از امروز

تهران (پانا) - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به تدوام آلودگی هوا و غبارمحلی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور، از فعالیت سامانه بارشی در نقاط مختلف کشور طی امروز خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت سامانه بارشی در نقاط مختلف کشور از امروز

صادق ضیاییان با اشاره به اینکه امروز (۱۳ آبان) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار پراکنده گاهی وزش باد رخ می‌دهد، به پانا گفت: در استان‌های کردستان، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش پراکنده دور از انتظار نیست. فردا (۱۴ آبان) در شمال غرب، ارتفاعات زاگرس شمالی در غرب کشور و در گیلان و غرب مازندران بارش پراکنده باران گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: پنج‌شنبه (۱۵ آبان) با گذر سامانه بارشی از شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، نیمه غربی زنجان، کردستان و کرمانشاه بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ارتفاعات آذربایجان غربی و اردبیل بارش برف دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه در شمال غرب کشور بارش و گاهش وزش باد تا جمعه (۱۶ آبان) ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: با نفوذ جریان‌های جنوبی به غرب کشور در استان‌های ایلام، کرمانشاه و کردستان نیز بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، شنبه (۱۷ آبان) گستره فعالیت این سامانه مناطقی از خوزستان، غرب لرستان، همدان و دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز و تهران را در بر خواهد گرفت. همچنین به‌تدریج نفوذ جریان‌های سرد به سواحل غربی خزر، بارش در استان‌های گیلان و مازندران آغاز می‌شود.

ضیاییان افزود: شنبه ( ۱۷ آبان) دریای خزر مواج خواهد بود و کاهش دمای ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد برای غرب سواحل دریای خزر رخ خواهد داد. همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی و برخی مناطق شمال غرب کشور بارش برف انتظار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه یکشنبه (۱۸ آبان) بارش در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در نوار شمالی، گستره بارش کل سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را در بر می گیرد و بارش در گیلان و غرب مازندران شدت خواهد گرفت. همچنین دریای خزر مواج خواهد شد. در این روز وزش باد شدید و کاهش دمای ۵ تا ۹ درجه‌ای در شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: طی دو روز آینده (۱۴ و ۱۵ آبان) در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، البرز، اراک، اصفهان و خراسان رضوی همچنان غبار محلی پیش‌بینی می‌شود و از روز جمعه (۱۶ آبان) تا اواسط هفته آینده کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد.

وی در مورد وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۴ آبان) کمی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعات همراه با غبارمحلی با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه (۱۵ آبان) کمی ابری همراه با غبار صبح‌گاهی و وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار