بررسی طرح ایران برای رفع مناقشات قره‌باغ در حضور عراقچی

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به نشست نمایندگانی از این کمیسیون با عباس عراقچی، گفت طرح ایران برای رفع مناقشات در قره باغ در این نشست بررسی شد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
بررسی طرح ایران برای رفع مناقشات قره‌باغ در حضور عراقچی

به گزارش روابط عمومی مجلس، شهریار حیدری در توضیح نشست نمایندگانی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه پیرامون طرح جمهوری اسلامی ایران برای رفع مناقشات در قره باغ، گفت: ایران طرح خوبی تهیه کرده است و در این طرح تاکید شده که در گام نخست آتش بس میان دو کشور درگیر یعنی آذربایجان و ارمنستان اعلام شود و سپس دو کشور در حضور کشورهای ثالث به مذاکره برای رفع مشکلات محلی و مرزی بپردازند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: آقای عراقچی همچنین گزارشی درباره سفر اخیر خود به ترکیه، روسیه، ارمنستان و آذربایجان و بازدید از مناطق مرزی ایران ارایه داد.

وی در ادامه عنوان کرد: آقای عراقچی با مقامات این کشورها درباره طرح جمهوری اسلامی به گفت‌گو پرداخته و کشورهای نام برده موافقت اولیه خود را با طرح ایران اعلام کردند.

حیدری تاکید کرد: در این نشست به بررسی طرح ایران پرداختیم، پیشنهادات جمهوری اسلامی برای رفع مناقشات در قره باغ معقول است و بر تمامیت ارضی دو کشور تاکید شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار