گفت‌وگو با محمدرضا گرایی که کرونا گرفته است:

خیلی از کشتی‌گیران می‌ترسند که مثل من مبتلا شوند

تهران (پانا) - رقابت‌های کشتی بزرگسالان قهرمانی جهان در حالی روزهای 22 تا 30 آذر در بلگراد صربستان برگزار خواهد شد که شیوع ویروس کرونا بر این مسابقات هم سایه افکنده و پس از انصراف امریکا از حضور در مسابقات جهانــــی، فدراســـیون کشتی ژاپن نیز اعلام کرد به دلیل اوج گرفتن مجدد شیوع کرونا در اروپا، در رقابت‌های جهانــــی صربســــتان شرکت نمی‌کند.

کد مطلب: ۱۱۳۵۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
خیلی از کشتی‌گیران می‌ترسند که مثل من مبتلا شوند

به‌گزارش ایران، با این حال، کشتی‌گیران ایرانی این روزها خود را برای حضور در این مسابقات آماده می‌کنند و رقابت‌های باقی‌مانده انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و همچنین 10 وزن کشتی فرنگی، 15 آبان در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود. اما این مسابقات در شرایطی برگزار می‌شود که پس از ابتلای حمید سوریان قهرمان سابق کشتی فرنگی جهان و نایب رئیس فدراسیون کشتی به کرونا که منجر به بستری شدن او در بیمارستان و خوشبختانه بهبودی‌اش شد، حالا محمدرضا گرایی ملی‌پوش وزن 67 کیلوگرم فرنگی هم به ویروس کرونا مبتلا شده و با توجه به مثبت بودن تست کرونای او، مسابقات انتخابی این وزن، بین حسین اسدی و محمدجواد رضایی برگزار می‌شود.

این موضوع باعث شد تا به سراغ گرایی برویم و او درباره وضعیت خود چنین توضیح داد: «نمی‌دانم که چطور مبتلا شدم. نتیجه تستم در جام یادگار امام(ره) منفی بود که توانستم کشتی بگیرم ولی بعد از آن در اردو علائم بیماری بروز کرد و احساس سرماخوردگی داشتم و دو سه روز آخر اردو هم تمرین نمی کردم. بعد هم تب داشتم همراه با بدن درد و حس بویایی‌ام را از دست داده بودم. به شیراز که برگشتم تست کرونا دادم که تستم مثبت شد و الان هم در خانه قرنطینه‌ام. الان سرفه هم می‌کنم اما وضعیتم خیلی بد نیست.»

در این شرایط او انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی را از دست داد. او در این‌باره چنین نظر داد: «بله چند روز دیگر مسابقات انتخابی برگزار می‌شود و من نمی‌توانم در آن شرکت کنم و بعد از 14 روز قرنطینه، تست خواهم داد که اگر منفی باشد به اردو برمی‌گردم.»
این دارنده 2 مدال طلای زیر 23 سال قهرمانی جهان و آسیا در سال 2019 درباره اینکه آیا به این ترتیب مسابقات جهانی را هم از دست داده یا نه و آیا برای او انتخابی مجددی گذاشته خواهد شد یا خیر چنین پاسخ داد: «در مورد انتخابی مجدد هم هنوز چیزی معلوم نیست. مسابقات جهانی، آخر آذر برگزار می‌شود و آقای محمد بنا هم چیزی در این خصوص نگفته و باید دید ایشان و فدراسیون چه تصمیمی می‌گیرند. شرایط همه ما در اردو یکسان بود و حالا باید دید در انتخابی چه کسی اول می‌شود.»
او درباره وضعیت برادرش محمدعلی گرایی هم صحبت کرد: «علی هم وضعیت خوبی دارد. او هم باید فردا (امروز) به تهران برگردد تا تست بدهد و بعد در مسابقات انتخابی تیم ملی به میدان برود.»

گرایی درباره تأثیر کرونا روی مسابقات جهانی صربستان هم گفت: «الان شیوع کرونا طوری شده که برگزاری این مسابقات در‌ هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. تعدادی از کشورها انصراف داده اند و باید دید اتحادیه جهانی مسابقات را برگزار می‌کند یا نه. چون خیلی از کشتی‌گیران می‌ترسند که مثل من مبتلا شوند و برای همین باید همه مراقب خودشان باشند تا به این بیماری مبتلا نشوند. همان طور که دیدید آقای سوریان هم مبتلا شده بود که خدا را شکر خوب شد. ان‌شاءالله که هر چه زودتر این ویروس ریشه کن شود و همه مردم و ورزشکاران به شرایط عادی زندگی و ورزش خودشان برگردند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار