در آیین تکریم و معارفه مدیران ستادی؛

وزیر آموزش‌وپرورش: معلمی شغل رفیعی است و باید قدردان آنها باشیم

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش در آیین تکریم و معارفه دو عضو شورای معاونان، یک مدیرکل و انتصاب دو مشاور اظهار کرد معلمی باروح، حقیقت و هویت انسان‌ها مرتبط است و باید قدردان آنها باشیم.

کد مطلب: ۱۱۳۵۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش‌وپرورش: معلمی شغل رفیعی است و باید قدردان آنها باشیم

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در آیین تکریم و معارفه روسای سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور و اداره کل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات و مشاوران وزیر در امور سنجش و ارزیابی و امور شاهد و ایثارگران که در سالن اجتماعات ساختمان شهید رجایی و با حضور برخی از اعضای شورای معاونان و همکاران شاغل در این ادارات برگزار شد، با تبریک فرار رسیدن ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) اظهار کرد: اصل جانشینی یک اصل اساسی در آفرینش است و به‌طور دائمی اتفاق می‌افتد زیرا فرصت‌های آزمون و سنجیده شدن انسان‌ها را در محضر خدا قرار می‌دهد، بنابراین جابجایی‌ها عرصه سنجش انسان‌ها است.

وی ادامه داد: توفیق خدمت در آموزش‌وپرورش ناب‌ترین توفیق است و جنس کار آن شریف است و همه وجود انسان را دربرمی گیرد. معلمی باروح، حقیقت و هویت انسان‌ها مرتبط است، بنابراین معلمی شغل رفیعی است و باید قدردان آنها باشیم.

وزیر آموزش‌وپرورش در پایان با قدردانی از زحمات مدیران برای آن‌ها در انجام امور محوله آرزوی موفقیت کرد.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور

پیش از سخنان وزیر آموزش‌وپرورش مجتبی زینی وند رئیس سابق سازمان مدارس غیردولتی با بیان برخی آمارها و دستاوردهای این سازمان گفت: رتبه سازمان در طول سه سال از ۹۰به ۲۹و سپس به رتبه شایسته کشوری بین دستگاه‌های دولتی رسید، تعداد مراکز پیش‌دبستانی در ۳سال گذشته از ۲۱به ۳۳هزار، نیروی انسانی شاغل در این مراکز از ۶۵به ۱۱۱هزار و تعداد نوآموزان پیش‌دبستانی از ۶۸۵هزار نوآموز به بیش از ۱میلیون نوآموز رسیده است.

وی در ادامه افزود: ۱۷آیین‌نامه و دستورالعمل در طول سه سال مصوب و ابلاغ‌شده است بنابراین ریل‌گذاری‌های تکمیلی در سازمان مدارس غیردولتی شده است.

مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات؛

محمدحسین کفراشی، مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات بابیان اینکه رکن اساسی یک دستگاه، ارزیابی و اصلاح مدیریت است، اظهار کرد: شرط لازم موفقیت در سازمان، ارزیابی دوره‌ای و برخط در امور مختلف اعم از منابع انسانی، مالی، عوامل بیرونی و ... است.

وی با اشاره به گستردگی دستگاه آموزش‌وپرورش اظهار کرد: باید اجزای این دستگاه هماهنگ رشد کند و نظارت و ارزیابی یکی از اصول مهم این دستگاه است.

مشاور وزیر در امور سنجش و ارزیابی

غلامرضا کریمی گفت: در سه سال گذشته اصلاح مدارهایی در مرکز بین‌الملل صورت گرفته است و کارها به مسیر اصلی خودش در این مرکز بازگشته است.

وی بزرگ‌ترین چالش مرکز بین‌الملل را مشکلات ارزی دانست و گفت: برای حل این مشکل تمهیداتی انجام‌شده است و همچنین با استفاده از روش‌های جدید صرفه‌جویی‌هایی انجام شد به‌عنوان‌مثال سؤالات امتحانی که در طول هر ترم با پست ارسال می‌شد به‌صورت الکترونیکی انجام شد که 30 میلیارد تومان صرفه‌جویی به همراه داشت.

وی بابیان افتتاح مدارس مجازی ایرانیان عنوان کرد: این مدرسه شبیه شبکه شاد است و خدمات خوبی به دانش آموزان ایرانی خارج از کشور ارائه می‌دهد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی؛

شهریار فولادوند، رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: تلاش‌های صورت گرفته درگذشته را سرلوحه کار خود قرار خواهیم داد و از آن تجارب برای ادامه حرکت روبه‌پیشرفت سازمان استفاده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: مدارس غیردولتی بخش واقعی نظام تعلیم و تربیت هستند؛ بنابراین باید به این بخش مانند سایر حوزه‌های تعلیم و تربیت نگاه و مسائل آن را نظارت، بررسی و رفع کرد.

زهرا مظفر مشاور وزیر در امور شاهد و ایثارگران نیز با اشاره به روایاتی از حضرت علی (ع) بر سنگین بودن بار مسئولیت تأکید کرد.

وی در ادامه به تشریح فعالیت‌های اداره کل ارزیابی و عملکرد در طول دوران مدیریتش پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار