معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کردستان:

برترین معلمان برای تدریس در برنامه‌های آموزشی تلویزیون همکاری می‌کنند

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان با تاکید بر اهمیت آموزش‌های تلویزیونی در تکمیل آموزش‌های شبکه شاد پیشنهاد کرد این برنامه‌ها  بازپخش داشته باشد یا در فضای مجازی برای استفاده دانش‌آموزان بارگذاری شود.

کد مطلب: ۱۱۳۴۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
برترین معلمان برای تدریس در برنامه‌های آموزشی تلویزیون همکاری می‌کنند

مهدی نامدار، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان، شامگاه جمعه 9 آبان ماه 1399 باحضور در برنامه پرسشگر شبکه آموزش سیما، که این هفته با موضوع «رسانه و سند تحول» برگزار شد درباره نسبت بهره‌مندی دانش‌آموزان سراسر کشور از امکانات آموزش مجازی در شرایط کرونا گفت: حدود ۸۲ تا ۸۳ درصد دانش‌آموزان و این استان از پیام رسان شاد استفاده می‌کنند یعنی امکان اینترنتی و فنی برای این عده وجود دارد.

وی افزود: برای عده ای که دسترسی به اینترنت ندارند، در صورتی که در مناطق کم جمعیت باشند یعنی در روستاهای کم جمعیت و در صورت اجازه ستاد کرونا، با رعایت پروتکل های بهداشتی، به صورت حضوری آموزش ها را ارائه می‌دهیم.

نامدار ادامه داد: اولویت اولمان پیام رسان «شاد» است که تبلیغات کافی انجام شده است و نظارت و ارزشیابی نیز صورت می‌گیرد و بعد استفاده از آموزش‌های تلویزیونی است که روی آن کار کردیم و به عنوان برنامه مکمل ارائه می شود؛ البته بسته آموزشی هم پیش بینی کردیم و همانطور که گفتم آموزش حضوری در مناطق کم جمعیت روستایی هم ارائه می شود.

وی با تأکید بر تدریس بهترین معلمان در شبکه های تلویزیونی گفت: این معلمان جز برترین معلمان هستند و برای تدریس بارها تمرین کرده و نکات ریز را هم در نظر می گیرند و به نظرم باید به این آموزش ها اهمیت داد.

نامدار گفت: در برخی مواقع، آموزش شاد و تلویزیونی همزمان شده و با هم تداخل دارند؛ باید شرایطی فراهم شود که برنامه شاد با برنامه های آموزشی تلویزیون تداخل نداشته باشد.

بهتر است برنامه‌های آموزش تلویزیونی بازپخش داشته باشد

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: آموزش و پرورش می‌تواند مدیران و معلمان را به طریقی ملزم به استفاده از آموزش‌های تلویزیونی کند؛ همچنین این موضوع می‌تواند در ارزشیابی های پایانی دانش‌آموزان مورد استفاده قرار گیرد؛ در غیر این صورت چون اختیاری است، ممکن است درصد کمتری از دانش آموزان از آموزش تلویزیونی استفاده کنند.

وی ادامه داد: برنامه های آموزش تلویزیونی اگر بازپخش داشته باشد در دسترس دانش‌آموزان بیشتری قرار خواهد گرفت و هم اینکه وزارت آموزش و پرورش می‌تواند تدبیری بیندیشد که این آموزش ها در جایی بارگذاری شوند که دانش آموزان در اوقات فراغت از آن استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار