عنایت صادقی سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک خرم آباد :

مدرسه باید به محیط تجربه و کنشگری تبدیل شود

لرستان(پانا) -در نشست شورای دبیران دبیرستان تیزهوشان خرم‌آباد، سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک با تأکید بر تحول در شیوه‌های آموزشی گفت:مدرسه باید از آموزش سنتی فاصله بگیرد و به محیط تجربه و کنشگری تبدیل شود.

کد مطلب: ۱۶۴۲۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه باید به محیط تجربه و کنشگری تبدیل شود

نشست راهبردی شورای دبیران دبیرستان پسرانه تیزهوشان خرم‌آباد با موضوع تبیین ابعاد کیفیت‌بخشی آموزشی، ارتقای یادگیری وظیفه‌مدار و افزایش معدل دانش‌آموزان برگزار شد. این نشست با حضور عنایت صادقی سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک و معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک شکل گرفت و دبیران در آن با رویکردی تحلیلی به بررسی نقش‌ها، الگوهای یاددهی و یادگیری و راهکارهای ارتقای عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان پرداختند.

عنایت صادقی در این جلسه با اشاره به ضرورت تحول در مدرسه اظهار کرد: کیفیت‌بخشی زمانی محقق می‌شود که مدرسه از انتقال صرف محتوا فراتر رفته و به محیطی پویا برای تجربه زیستی، کنشگری مسئولانه و مواجهه با موقعیت‌های واقعی تبدیل شود.وی همچنین الگوی یادگیری وظیفه‌مدار را زمینه‌ای مؤثر برای فعال‌تر شدن نقش دانش‌آموز دانست و گفت این الگو موجب بروز مهارت، خلاقیت و مسئولیت‌پذیری در فرآیند یادگیری می‌شود.

در ادامه، معاون آموزش متوسطه با تشریح سازوکارهای اجرایی طرح‌های تحول‌آفرین بیان کرد: طراحی تکالیف اصیل و پروژه‌محور و تطبیق آنها با نیازهای بومی نقش کلیدی در کیفیت‌بخشی آموزشی دارد. وی افزود دبیرستان‌ها، به‌ویژه دبیرستان تیزهوشان، می‌توانند با تکیه بر این شاخص‌ها به پایگاه تربیت نیروی انسانی توانمند و مسئله‌محور تبدیل شوند.

در پایان تأکید شد تحقق اهداف کیفیت‌بخشی نیازمند هم‌افزایی دبیران، بازخورددهی مستمر، نظارت تخصصی و برنامه‌ریزی هوشمند است و دبیرستان تیزهوشان ظرفیت تبدیل‌شدن به الگوی شاخص اجرای این سیاست‌ها در ناحیه یک خرم‌آباد را دارد.

خبرنگار : اسرا مالمیر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار