بیش از 47 هزار دانش آموز فارسی عضو شورای دانش آموزی مدارس می شوند

شیراز (پانا) - رئیس اداره فرهنگی هنری ، اردوها و فضا های پرورشی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه از 8 هزار مدرسه استان فارس در مجموع 6 هزار و 556 مدرسه دخترانه و پسرانه در این دروه انتخابات شورای دانش آموزی شرکت کرده اند گفت از این تعداد مدرسه شرکت کننده 3 هزار و 312 مدرسه دخترانه و 3 هزار و 244 مدرسه پسرانه است.

کد مطلب: ۱۱۳۴۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 47 هزار دانش آموز فارسی عضو شورای دانش آموزی مدارس می شوند

سعید خادمی در حاشیه برگزاری بیست و سومین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس فارس همزمان با سراسر کشور و با حضور در دبیرستان ناحیه 3 شاهد فیض گفت:با برگزاری این انتخابات 22 هزار و 544 دانش آموز دختر و 16 هزار و 461 دانش آموز پسر و در مجموع 47 هزار و 465 دانش آموز دختر و پسر منتخب خواهیم داشت.

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس هدف از تشکیل شورای دانش آموزی را ایجاد فضای مشارکت دانش آموزان در تصمیم سازی های مدارس دانست و گفت: به تبع آن هم به رشد و اعتلای شخصیتی دانش آموزان و هم مدیریت مطلوب تر امور توسط مدیران در مدارس کمک می شود.

خادمی با اشاره به اینکه انتخابات با توجه به شیوع و استمرار ویروس کرونا به صورت الکترونیکی و در بستر برنامه شاد برگزار می گردد گفت: خوشبختانه همکاران ما در وزارت متبوع موفق به راه اندازی اپلیکیشن انتخابات شدند و مدیران می توانند با ورود به بخش انتخابات اسامی کاندیدا را ثبت و دانش آموزان عزیز نیز با ورود به بخش انتخابات می توانند کاندیدای مد نظر خود را انتخاب کنند.

وی افزود: دانش آموزان عزیز نگران فرصت انتخابات نباشند امروز شروع انتخابات است و با هماهنگی به عمل آمده در نظر است دو روز دیگر نیز مهلت این انتخابات تمدید شود و دانش آموزان عزیز بتوانند در هر ساعتی از شبانه روز در انتخابات مشارکت داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه تنها پایه های اول و دوم ابتدایی نمی توانند کاندید بشوند یا رای بدهند گفت: دانش آموزان از پایه سوم ابتدایی تا پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه می توانند کاندید شده و رای دهند.

خادمی افزود: تعداد دانش آموزان شرکت کننده در این انتخابات در مجموع 776 هزار و 107 دانش آموز است که شامل 376 هزار و 349 دانش آموز دختر و 314 هزار و 556 دانش آموز پسر است.

وی تعداد داوطلبان این انتخابات را در مجموع 158 هزار و 796 دانش آموز اعلام کرد و گفت: از این تعداد 75 هزار و 15 دانش آموز دختر و 69 هزار و 375 دانش آموز پسر داوطلب داشتیم.

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس در تشریح تعداد منتخبین گفت: در نهایت با برگزاری این انتخابات 22 هزار و 544 دانش‌آموز دختر و 16 هزار و 461 دانش‌آموز پسر و در مجموع 47 هزار و 465 دانش‌آموز دختر و پسر منتخب خواهیم داشت.

خادمی با اشاره به اینکه منتخبین در قالب انجمن های 18 گانه فعالیت خواهند داشت گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی ،صلح، دوستی و گردشگری، تربیت بدنی، بهداشت سلامت و محیط، اردوها و فعالیت های بازدیدی، انتظار و مهدویت ،تعاونی آموزشگاهی، علمی و آموزشی،سیاسی و اجتماعی، فرهنگی هنری، قرآن ، عترت و معارف اسلامی ، مهارت های زندگی و مشاوره، مواجهه با حوادث و باهای طبیعی،اقامه نماز، امور مناسبت ها ، تبلیغات و نمایشگاه ها ،انتظامات و پشتیبانی، حمایت از نوشت افزار و کالای ایرانی، فضای مجازی) از جمله انجمن های است که تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد منتخبین در هر مدرسه براساس جمعیت دانش آموزی آن مدرسه است در تشریح تعداد اعضای منتخب شوراهای دانش آموزی در مدارس ابتدایی گفت: در مدارس ابتدایی با 100 دانش آموز تعداد 5 نفر اعضا اصلی و 2 نفر اعضا علی البدل ، در مدارس با 101 تا 150 دانش آموز 7 نفر اعضا اصلی و 2 نفر اعضا علی البدل، در مدارس ابتدایی که بیشتر 151 دانش اموز دارند تعداد 9 نفر اعضا اصلی و 2 نفر اعضا علی البدل منتخب می شوند .

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس در تشریح تعداد اعضای منتخب شورای دانش آموزی در مدارس متوسطه دوره اول و دوم بر اساس جمعیت دانش آموزی این مدارس گفت: در مدارس متوسطه اول و دوم با 250دانش اموز 5نفر اعضا اصلی و 2 نفر اعضا علی البدل، در مدارس با 251 تا 350 دانش اموز 7 نفر اعضا اصلی و 2 نفر اعضا علی البدل، در مدارس با 351 تا 550 دانش اموز 9 نفر اعضا اصلی و 2 نفر اعضا علی البدل، در مدارسی که بیشتر از 551 دانش آموز دارند 11 نفر اعضا اصلی و 2 نفر اعضا علی البدل منتخب می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار