انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس استان بوشهر همزمان با سراسر کشورفردا برگزار می شود

بوشهر(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت به فضل الهی انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس استان بوشهر، همزمان با سراسر کشور روز سه شنبه مورخ ۹۹/۰۸/۰۶ در ۱۶۵۰مدرسه با مشارکت ۱۷۸۰۰۰ دانش آموز واجدالشرایط برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس استان بوشهر همزمان با سراسر کشورفردا برگزار می شود

علی موحدی در گفت و گو با پانا بوشهر اظهار کرد: به فضل الهی انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس استان بوشهر، همزمان با سراسر کشور روز سه شنبه مورخ ۹۹/۰۸/۰۶ در ۱۶۵۰ مدرسه با مشارکت ۱۷۸۰۰۰ دانش آموز واجدالشرایط برگزار خواهد شد.
موحدی گفت: انتخابات امسال بخاطر شرایط خاص کرونایی در بستر فضای مجازی و عمدتا شبکه ملی آموزش و پرورش یعنی شبکه شاد برگزار می شود.
او افزود: شوراهای دانش آموزی بخاطر : تکریم شخصیت دانش آموزان، خودباوری، اعتماد به نفس، آشنایی با حقوق شهروندی، ایفای نقش مسوولیت های اجتماعی، ایفای موثر نقش مطالبه گری، تمرین دمکراسی، تمرین کار جمعی و گروهی، انجام کارهای مدیریتی، رهبری گروه و....زمینه بروز و ظهور توانایی ها و کارآمدی و کشف و پرورش استعدادهای دانش آموزان است که این امر می تواند دانش آموزان را در حوزه های علمی، آموزشی، تربیتی، فرهنگی و اجتماعی موفق کند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پیش بینی ما این است که ۸۷۰۰۰ دانش آموز دختر و ۹۱۰۰۰ دانش آموز پسر در این انتخابات شرکت می کنند که از این تعداد ۲۱۰۰۰ دانش آموز دختر و ۱۸۵۰۰ دانش آموز پسر داوطلب عضویت و کاندیداتوری در شوراهای دانش آموزی خواهند شد .
او اظهار کرد : ۱۲۰۰۰ دانش آموز، بعنوان اعضای اصلی و علی البدل در شوراهای دانش آموزی به فعالیت خواهند پرداخت.
موحدی گفت: پس از این مرحله، شوراهای دانش آموزی وارد مراحل بعدی می شوند و ما مجمع شوراهای دانش آموزی شهرستان ها و مناطق را تشکیل می دهیم.
موحدی تصریح کرد: امسال بنا داریم در شهرستان های بوشهر ، دشتستان ، کنگان و گناوه پارلمان یا مجلس دانش آموزی تشکیل بدهیم و در گام بعدی برای اولین بار به حول قوه الهی ما پارلمان یا مجلس دانش آموزی استان را تشکیل خواهیم داد.
او گفت: برآیند نهایی همه این فرایندها انتخاب یک دانش آموز پسر و یک دانش آموز دختر به عنوان دو نماینده استان بوشهر برای مجلس دانش آموزی کشور خواهد بود.
موحدی بیان کرد: همینطور که کرونا روی زندگی آحاد جامعه بویژه فعالیتهای آموزشی و پرورشی مدارس تاثیر گذاشته است قطعا انتخابات شوراهای دانش آموزی و سایر برنامه های مدارس متاثر از شرایط کرونایی خواهد بود.
او گفت: در حال حاضر به لحاظ تلاشهای انجام شده افزایش ظرفیت و رفع اشکالات شبکه دانش آموزی شاد و به روز رسانی این شبکه ، شرایط بهتری در جهت دستیابی و استفاده ی مطلوب برای دانش آموزان سراسر کشور فراهم شده است.

معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، متولی برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار