پدافندغیرعامل،لازمه تأمین امنیت برای زیر ساخت ها

بیرجند(پانا)- مدیر کل ستادپدافند غیر عامل خراسان جنوبی گفت: لازمه تأمین امنیت برای زیر ساخت های استان، توانمند سازی قشر جوان، بویژه دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی در بحث پدافند غیر عامل است.

کد مطلب: ۱۱۳۳۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
پدافندغیرعامل،لازمه تأمین امنیت برای زیر ساخت ها

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، حسین هاشمی، صبح امروز در آیین نکوداشت هفته پدافند غیر عامل که به صورت ویدئو کنفرانس و از طریق سبکه شاد برگزار شد، اظهار کرد:هدف دشمنان قسم خورده ی اسلام و انقلاب در جنگ نرم و تهدیدات فرهنگی؛ جوانان، بویژه دانش آموزان، بنیان خانواده، ایجاد جو ناامیدی در بین اقشار مختلف جامعه و تفرقه افکنی است.

وی، با اشاره به تأکید آیات و روایات به رعایت اصول پدافند غیر عامل از اقدام سلمان فارسی در حفر خندق برای صیانت از شهر مدینه در صدر اسلام ، به عنوان نمونه ای کوچک از رعایت اصول پدافند غیر عامل در طول تاریخ اسلام یاد کرد و ادامه داد: ایمان، بصیرت، سواد رسانه ای، مدیریت واستفاده درست از فضای مجازی و تبدیل تهدیدات به فرصت، کارآمدترین سلاح ها در پدافند غیر عامل به شمار می روند.

مدیر کل ستاد پدافند غیر عامل خراسان جنوبی؛ با بیان این که پدافند کلمه متضاد آفند و به معنی دفاع در برابر هجوم یا تک هوائی است و شامل مجموعه اقداماتی می‌شود که به منظور جلوگیری از بمباران های هوائی و شکسته شدن حریم هوائی یک کشور انجام می‌شود؛ اضافه کرد: پدافند درمفهوم کلی؛مجموعه اقداماتی است؛که به‌منظوردفع،خنثی سازی،کاهش تاثیر اقدامات آفندی دشمن و جلوگیری ازدستیابی دشمن به اهداف خودی انجام می‌گیرد.

این مقام مسئول در خراسان جنوبی، ادامه داد: پدافند غیرعامل نیز اقداماتی است که موجب کاهش ضرر و زیان در مقابل عملیات های خصمانه هواپیماهای دشمن و تهدیدات خارجی با هزینه کمتر و بکارگیری ترفند و شیوه‌های غیر مسلحانه نظیر:استتار اختفا و ایجاد سرپناه برای تاسیسات مهم و استراتژیک انجام می‌شود و در این نوع پدافند از هیچگونه سلاحی استفاده نمی‌شود.

وی با اشاره به گسترش شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور و خراسان جنوبی، تأکید کرد: خود مراقبتی یکی از اصول مهم پدافند غیر عامل است که باید تک تک آحاد جامعه برای صیانت از خود و شهروندان به آن توجه جدی داشته و در رأس امور قرار گیرد؛ در این میان هم آموزش و پرورش هم باید بحث آموزش اصول پدافند غیرعامل به دانش آموزان و اولیا را جدی گرفته و به عنوان یک اصل مهم در سرفصل کتب درسی قرار دهد.

به گفته هاشمی؛ پدافند غیرعامل، شامل تمامی برنامه ها و اقداماتی است که موجب کاهش آسیب پذیری، افزایش پایداری ملی، تداوم فعالیت دستگاه های نظامی در مقابل تهدیدات خارجی گردیده و مستلزم به کارگیری سلاح نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار