نحوه فعالیت مدارس در نقاط مختلف کشور

تهران (پانا) - به‌گفته مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره روند فعالیت مدارس در نقاط مختلف کشور در اکثر مراکز استان ها و شهرهای بزرگ، کمتر از ۱۰ درصد دانش آموزان آموزش حضوری دریافت می‌کنند و بیش از ۹۰ درصد از آموزش های غیرحضوری بهره‌مند می شوند.

کد مطلب: ۱۱۳۳۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
نحوه فعالیت مدارس در نقاط مختلف کشور

به‌گزارش ایسنا، محمد محسن بیگی درباره روند فعالیت مدارس در نقاط مختلف کشور توضیحاتی ارائه داد و اظهار کرد: از نیمه شهریورماه این اختیار به خانواده ها داده شد که یکی از روش‌های آموزش حضوری یا غیرحضوری را انتخاب کنند و از ظرفیت‌های ایجاد شده از سوی آموزش و پرورش استفاده کنند تا چرخه آموزش قطع نشود.

وی افزود: با توجه به اینکه شیوع بیماری نیز مقداری گسترش پیدا کرد؛ اکنون تقریبا در اکثر شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها آموزش به شیوه غیر حضوری در حال انجام است.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه خانواده‌ها و مدارس از طریق شبکه شاد و سایر بسترها چون آموزش‌های تلویزیونی استفاده می‌کنند گفت: در برخی شهرستان‌ها، مناطق روستایی و عشایری جمعیت بیشتری به صورت حضوری در مدرسه حاضر می‌شوند. البته در آنجا تراکم دانش آموزی کم است و نگرانی چندانی از حیث شیوع بیماری وجود ندارد.

محسن بیگی ادامه داد: نکته دیگر اینکه با توجه به تفویض اختیار استانی از سوی ستادملی مقابله با کرونا، تعطیلی مدارس حتی به صورت محدود در برخی استان ها و شهرستان ها اعلام شده که از جمله آنها می توان به شهر تهران اشاره کرد که حدود سه هفته است کلاس ها دیگر حتی به صورت حداقلی هم تشکیل نمی شوند.

وی افزود: در برخی استان‌های دیگر نیز همین وضعیت را داریم که البته شرایط با توجه به تصمیمات ستاد کرونای استانی متفاوت است. ممکن است تعطیلی در شهری طولانی و در شهر دیگر کوتاه تر باشد.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بازگشایی مدارس هم در مناطق با شیوع بالا، عمدتا برای برقراری ارتباط بین خانواده و مدارس انجام می شود و عمده حضور دانش آموزان با هدف رفع اشکال و یا برای کسانی است که به سیستم های ارتباطی دسترسی ندارند اظهار کرد: در مجموع در اکثر مراکز استان ها و شهرهای بزرگ، کمتر از ۱۰ درصد دانش آموزان آموزش حضوری دریافت می کنند و بیش از ۹۰ درصد از آموزش های غیرحضوری بهره مند می شوند.

به گفته محسن بیگی در حال حاضر چون این وضعیت را داریم؛ تراکم کلاس های درس به شدت کاهش یافته و حساسیت عوامل اجرایی و مراقبین سلامت نسبت به گذشته بسیار افزایش یافته و مشکل خاصی در این بخش نداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار