خلیل آبادی: شورا و شهرداری کمک کنند تا خیرین مدرسه ساز دلزده نشوند

تهران (پانا) - حسن خلیل آبادی، نایب رئیس  کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران درباره دلایل شکل گیری میز «خیرین و فضاهای آموزشی» در شورای شهر تهران سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۳۲۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
خلیل آبادی: شورا و شهرداری کمک کنند تا خیرین مدرسه ساز دلزده نشوند

خلیل آبادی با اشاره به نقش تاثیرگذار خیرین در مدرسه سازی ایران در گفت و گو با پانا گفت: خیرین نقش مهمی در توسعه و تجهیز مدارس تهران، ری و شمیرانات دارند و دهها مدرسه و مراکز خدمات رفاهی را راه اندازی و تاسیس یا بازسازی و تجهیز کرده اند. خیرین مردمان واقعا دلسوز و توانمندی هستند که به دنبال ارتقای سطح آموزش و پرورش در کشور هستند. از جمله می توان از مرحوم حافظی که بنیانگذار مجمع خیرین مدرسه ساز بودند، نام برد که نقش مهمی در مدرسه سازی ایران داشتند و بعد از ایشان همراهان و دوستان ایشان ادامه دهنده این مسیر مهم شدند.
خلیل آبادی درباره فلسفه شکل گیری میز «خیرین و فضاهای آموزشی» در شورای شهر تهران گفت: در کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نشستی داشتیم و سپس نشستی در منطقه۵ به میزبانی شورای شهر و با حضور آقای فولادوند، مدیرکل شهر تهران داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که با کمک کمیسیون شهرسازی و کمیسیون فرهنگی و نظارت عالیه ریاست شورای شهر و مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران یک میز خیرین راه اندازی شود.

حال فضای آموزشی در تهران خوب نیست

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: همانطور که می دانید متاسفانه با وجود اینکه ظاهرا تهران جزو مناطق برخوردار از نظر آموزش و پرورش است، اما به لحاظ قدمت آموزش و پرورش در تهران و تنوع مناطق و وسعت و حجم جمعیت در شهر تهران و همچنین تنوع اقتصادی و اجتماعی شهر تهران، وضعیت خوبی از نظر فضاهای آموزشی ندارد. برخی از مدارس شهر تهران بیش از نیم قرن پیش تاسیس شده اند و زمانیکه باد شدیدی می وزد بخشی از این مدارس دچار آسیب می شوند. مدارس تهران فرسوده اند و باید بازسازی شوند.
خلیل آبادی با اشاره به کمبود بودجه در آموزش و پرورش برای بازسازی مدارس گفت: بودجه آموزش و پرورش مناسب نیست و راهی جز کمک خیرین و همراهی و همکاری شورا و شهرداری و خیرین نداریم. باید تسهیلاتی را شورا و شهرداری برای خیرین ایجاد کند تا در این امر مهم و اساسی و حیاتی دلسرد از ادامه فعالیت شان نشوند زیرا آموزش، دروازه توسعه همه جانبه و پایدار است. با توجه به اینکه کمتر از یکسال به اتمام پنجمین دوره شورای شهر تهران باقیمانده است امیدوارم بتوانیم در موضوع ارتقای آموزش و پرورش شهر تهران اثرگذار باشیم.
وی افزود: در مساله مدرسه سازی چون موضوع ساخت و ساز و سازندگی است و دوستان خیر ممکن است با شهرداری ها گاهی دچار مشکل شوند یا برای نصب انشعابات آب و برق و گاز مشکل دارند، حضور کمیسیون شهرسازی نیز مهم بود.

ترویج فرهنگ خیری در تهران از اهداف تشکیل میز است

خلیل آبادی درباره نقش اثرگذار کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در موضوع ترویج خیری گفت: ما در کمیسیون فرهنگی بخش نرم افزاری فعالیت های خیری که ترویج و تبلیغ فعالیت های خیرانه در آموزش و پرورش است مخصوصا مساله مدرسه سازی در فضاهای فرهنگی مانند فرهنگسراها و سراهای محله و مراکز آموزشی و اجتماعی ترویج می کنیم و اهمیت این فرهنگ را گوشزد می کنیم تا افراد بیشتری ساماندهی شوند. به هرحال مشکلات آموزش و پرورش بیشتر توسط مردم مرتفع می شود وگرنه بورسیه های دولتی کفاف نمی دهد. ما مانند سایر سمن ها در حوزه های هنری و اجتماعی و دینی باید کمک کنیم تا توسعه در این حوزه هم شکل بگیرد. گاهی ممکن است بتوان بجای مراکز تجاری مدرسه ساخت یا در کنار اینگونه مجموعه ها به مدرسه سازی هم فکر کرد و این کارها و این خدمات به توسعه اینگونه فعالیت ها کمک می کند.
خلیل آبادی با اشاره به اینکه اعضای میز خیرین در نیمه مهرماه مشخص شده اند و ابلاغ ها انجام شده، افزود: انشاله به زودی با مجمع خیرین مدرسه ساز تهران جلسه «میزخیرین و فضاهای آموزشی» برگزار می شود. شورای شهر تهران درصدد است به زودی این جلسه را برگزار کند تا در خدمت اعضای میز خیرین باشیم و انشاله تا نیمه اول آبان این مهم انجام خواهد شد.

مدتی قبل و در 15 مهرماه رئیس شورای اسلامی شهر تهران براساس مصوبه شورای آموزش و پرورش شهر تهران، اعضای کارگروه تخصصی حوزه خیرین مدرسه ساز تحت عنوان "میز خیرین و فضاهای آموزشی شهر تهران" را منصوب و معرفی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار